طیبی با تاکید بر ضرورت رفع تحریم‌ها در کشور گفت: دروازه‌های واردات را برای اجناس خارجی باز نمی‌کنیم.

رفع تحریم‌ها به معنای گشودن دروازه‌های واردات اجناس خارجی نباشدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم امضای تفاهم نامه بین جهاد دانشگاهی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: شاید طبیعی باشد که با توجه به تحصیلات شخصی و فعالیت‌های سازمان علاقه بیشتری به حوزه پارک‌های علم و فناوری داشته باشیم، اما به راستی به مشارکت در احداث این پارک علاقه‌مند بودیم.

او ادامه داد: با توجه به سرعت رشد و توسعه اقتصادی و پتانسیل‌های موجود در حوزه‌هایی مثل گردشگری و صنایع دستی، امکان اشتغال زایی خوبی در اجرای این طرح وجود دارد.

طیبی با تاکید بر اهمیت حفظ موازین دینی در اجرای این گونه طرح‌ها گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از طرف شرکت‌های مختلف  برای فعالیت در این حوزه وجود دارد؛ به جد معتقدیم که برای فعالیت مناسب شرکت‌های دانش بنیان، فضای تحریم باید از کشور برداشته شود؛ باید در فضای غیر تحریم از تولید کنندگان حمایت کنیم؛ این به معنای آن نیست که با رفع تحریم‌ها دروازه‌های واردات را برای اجناس خارجی باز کنیم بلکه باید شرایط برای فعالیت بین‌المللی شرکت‌ها آماده شود.

واگذاری ۳۰ طرح های‌تک کشور به جهاد دانشگاهی

در ادامه محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: بسیاری از افرادی که در اجرای این کار همراه ما بودند سال‌ها دغدغه پیوستن فرهنگ، گردشگری و اقتصاد را داشتند؛ این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثمر رسید.

او گفت: بدون شک هر جا که کار مملکت زمین ماند و کسی برای فعالیت در آن نبود جهاد دانشگاهی به داد آن بخش رسید در شرایط فعلی هم حدود۳۰ طرح های‌تک کشور به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.

خوشخو با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مسئولیت ساخت پارک را بر عهده گرفت؛ بیان کرد: امیدوار هستیم این طرح همچون طرح‌هایی مثل پژوهشگاه رویان جایگاهی برای کمک به پیشرفت کشور باشد؛ پژوهشگاه رویان که اکنون آوازه جهانی پیدا کرده است اتاق کوچکی بود که برای کنترل ناباروری شروع به فعالیت کرد.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تصریح کرد: امیدواریم به سمت جایگاهی حرکت کنیم که ایده‌ه ادبهبود پیدا کنند و به دنبال تحقق آنها باشیم؛ کشور ما بهتر از هر کشوری می‌تواند از تولید محتوا بهره ببرد.


بیشتر بخوانید: شبکه آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی راه اندازی می‌شود


هدف رسیدن به دانشگاه کار آفرین است

در ادامه هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این دانشگاه یکی از بزرگترین مجموعه‌های غیر دولتی زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کند و با فاصله بسیار زیادی پیشتاز مسائل علمی در بین دانشگاه‌های غیر دولتی است؛ به طوری که در بین این دانشگاه‌ها رتبه اول و در دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۴۸ را دارد.

او گفت: این دانشگاه همواره تلاش می‌کند از ظرفیت‌های پژوهشی استفاده کند و اتصال مناسبی بین پژوهش در جهاد دانشگاهی و آموزش در این دانشگاه برقرار کند.

هاشمی اظهار کرد: یکی از اهداف ما رسیدن به هدف دانشگاه کار آفرین است؛ امیدوار هستیم درصد قابل توجهی از دانشجویان این دانشگاه در کسب‌وکار‌های تخصصی مشغول به کار شوند؛ باید مباحث مهارتی و اشتغال‌های دانش بنیان را بهبود ببخشیم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: ما با ۱۳۵ عضو هیئت علمی و چندین هزار دانشجو تلاش می‌کنیم به ارائه خدمت در کشور بپردازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار