رفیعی پور گفت: واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از ابتدای شهریور در کشور آغاز شده است.

واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در کشور آغاز شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه همایش ملی کشاورزی و رونق تولید درباره کنترل بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: اگر در این زمینه آموزش و فرهنگسازی به درستی انجام گیرد، بیماری تا حد زیادی کنترل می‌شود. به عنوان مثال اگر مردم از مواجهه با کنه پرهیز و

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال اخیر بیماری تحت کنترل بوده است، افزود: در این سال‌ها آمار تلفات بین ۵ تا ۷ نفر و تعداد مبتلایان در هر سال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر بوده است.

رفیعی پور ادامه داد: براساس آخرین آمار امسال ۵۴ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند و ۵ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید: اُفت چشمگیر قیمت جوجه یکروزه در بازار/ نرخ مرغ به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید


وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از ابتدای شهریور در کشور آغاز شده است، گفت: حدود ۴۵ قطعه طیور بومی در کشور داریم که این طیور در هر چهار ماه با استفاده از نزدیک به ۴۵ میلیون دوز واکسن علیه نیوکاسل واکسیناسیون می‌شوند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه واکسیناسیون طیور هر چهار ماه یک بار در کشور تکرار می‌شود، بیان کرد: با این اقدامات می‌توان گفت که در سال ۹۹ بیماری نیوکاسل در کشور کاملا کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری مدیریتی است، افزود: اگر به موقع واکسیناسیون انجام شود و مدیریت لازم صورت بگیرد، هیچ گاه تلفات ناشی از این بیماری بیشتر از ۵ درصد نخواهد بود.

طی ۲ سال اخیر مجوزی در خصوص صادرات دام و گوشت صادر نکرده ایم

رئیس سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره اینکه این سازمان برای صادرات دام و گوشت مجوز صادر کرده است، گفت: ۲ سال است که مجوزی در این زمینه نداشته ایم و آنچه که صادر شده، دام مولد سنگین بوده، چرا که ایران در زمینه تولید دام پیشرفت داشته و دام‌های مولد صادر می‌کند.

رفیعی پور در پایان درباره بیماری مشمشه گفت: با وجود آنکه بیماری مشمشه در کشور استراتژیک نیست، از این رو طی سال‌های اخیر با کاهش کانون‌های آلوده در این زمینه مواجه بوده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار