معاون رایزن فرهنگی عراق در ایران گفت: دانشجویان عراقی رشته‌های پزشکی در هشت دانشگاه مطرح ایران در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدباقر حکیم معاون رایزن فرهنگی عراق در ایران صبح امروز سه شنبه پنجم شهریور ۹۸ در جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد گفت: شش هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند.

او با اشاره به علاقه دانشجویان عراقی در رشته‌های پزشکی افزود: ۶۰ درصد از این دانشجویان در رشته‌های پزشکی تحصیل می‌کنند.

حکیم اضافه کرد: هم اکنون دانشجویان عراقی رشته‌های پزشکی در هشت دانشگاه مطرح ایران تحصیل می‌کنند و ۴۰ درصد دیگر این دانشجویان در رشته‌های فنی مهندسی تهران و مشهد در حال فراگیری علم هستند.

او ادامه داد:: تلاش بر این است در ملاقات با مسئولان دانشگاه شهرکرد، بتوان زمینه پذیرش دانشجویان عراقی در این دانشگاه را هم فراهم کرد.

حکیم اظهار داشت: ۲۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه اصفهان در حال تحصیل هستند و امید است به سبب نزدیکی این استان به چهارمحال و بختیاری زمینه تحصیل دانشجویان عراقی نیز در شهرکرد فراهم شود.

او با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه‌های ایران گفت: دانشجویان عراقی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت، انتقال دانش و تجربه به خوبی انجام می‌گیرد.

جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سفرای کشور‌های افغانستان، عراق و مسئولین چهارمحال و بختیاری در این واحد آموزشی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ف

جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار