مراسم محوری گرامیداشت شهدای ۸ شهریور، شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می‌شود.

مراسم محوری گرامیداشت شهدای ۸ شهریور در بجنورد برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مراسم محوری گرامیداشت شهدای ۸ شهریور ماه، شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند ۷ شهریور ماه ساعت ۱۰ در مسجد انقلاب بجنورد با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

هشتم شهریور سال ۶۰، یادآور فاجعه تلخ و ضایعه بزرگی است که مردم ایران دو گوهر ارزشمند و دو معلم فداکار، مخلص و متعهدی را که خارچشم بدخواهان و منافقین کوردل بود؛ از دست داد؛ ضایعه ای بس عظیم و جبران ناپذیر و آن هم پس از گذشت اندکی از یک حادثه تلخ تر، فاجعه هفتم تیر؛ می شد اضطراب و نگرانی را در نگاههای خسته و مغموم دید؛ غمی سنگین و سهمگین... اما آن سو یک پیام می توانست روحیه ایستادن، نهراسیدن و پیش رفتن را بازگرداند، آری پیامی که نه بخواهد مقام بزرگ این شهیدان را کوچک انگارد بلکه عظمت یافتن قطره در دریای بیکرانه معرفت، ایمان و خط سرخ شهادت بود که پیر و مرادشان فرمود:... "ملت ما چون علی بن ابی طالب را فدا کرده است از برای اسلام، فدا کردن امثال این شهدا برای ملت ما یک مسئله مهم نیست، گرچه خود واقعه و خود این افرادی که شهید شده‌اند در نظر همه ما عزیز و ارجمندند؛ و آقای رجایی و آقای باهنر هر دو شهیدی که باهم در جبهه‌های نبرد با قدرتهای فاسد همجنگ و همرزم بودند.... اما کشوری که دل او به خدا پیوسته است و برای خدا قیام کرده است و از اول، «نه شرقی و نه غربی و جمهوری اسلامی» را ندا داده است و با بانگ «الله اکبر»، صغیر و کبیر و زن و مردش در صحنه حاضر شده‌اند و این نهضت را و این انقلاب را بپا کرده‌اند، همین ملت هستند؛ برای اینکه خدا هست. رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست."

و اینک در آستانه سی و هشتمین سالگرد شهادت این دو شهید بزرگوار؛ فرزندان حضرت روح الله رضوان الله تعالی علیه و با پرچمداری خلف صالحش؛ حضرت امام خامنه ای عزیز می روند تا در راستای تحقق گام دوم انقلاب و وعده تخلف ناپذیر حق تعالی، با آرمانهای بلند و رفیع این شهیدان والامقام عهدی دوباره ببندند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با صدور اطلاعیۀ فراخوان و دعوت عمومی از مردم شهید پرور و همیشه در صحنه باب الرضا-گنجینه معرفتها دعوت کرد تا با حضور گسترده، آگاهانه و انقلابی خود، در مراسم گرامیداشت شهدای والامقام هشتم‌شهریور، با آرمانهای بلند این شهیدان والاگهر و امام شهیدان تجدید میثاق کنند.

شهیدان رجایی و باهنر هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ در اثر بمب‌گذاری دفتر نخست وزیری توسط منافقین به شهادت رسیدند.

مراسم محوری گرامیداشت شهدای ۸ شهریور در بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.