پروژه آبخیزداری کلاچون شهرستان میامی با حضور احمد ملایری فرماندارو معاون فرماندارشهرستان میامی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و روسای شهرستان میامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،محمدعلی رضایی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری کلاچون این شهرستان با اعتبار هشت میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال آغاز شد.

او افزود: این طرح شامل سازه‌های سنگ وملاتی است که قرارداد آن با پیمانکار بسته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بیان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح شهرستان میامی ۵۹ میلیارد ریال مصوب شد.

رضایی بابیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری برای پیشگیری از بروز سیلاب ضرورت دارد، تصریح کرد: این طرح‌ها در عرصه‌های سیل خیز که قبلا مطالعه شده به اجرا درمی آید.

او گفت: سال گذشته در راستای حفاظت خاک در روستا‌های ارمیان، قدس و دشت دانیال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و در ری آباد، بکران و منطقه پل ابریشم از اعتبارات استانی طرح‌های آبخیزداری اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با بیان این که، امسال پنج طرح آبخیزداری در قدس، ارمیان، شهر میامی، سوداغلن و باغچه اجرا می‌شود، افزود: پارسال از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰ هزار و ۹۳۵ متر مکعب طرح آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز دشت دانیال و قدس و ارمیان اجرا شد.

رضایی ابراز داشت: عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آن‌ها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بستر‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.

شهرستان میامی بادوبخش مرکزی وکالپوش در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / م

توسعه آبهای زیر زمینی با انجام عملیات آبخیزداری در شهرستان میامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.