معاون فناوری ریاست جمهوری ورود نیروی انسانی به اقتصاد و و ایجاد ناحیه نوآوری در دانشگاه را شرط مهاجرت نکردن جوانان دانست.

شرط مهاجرت نکردن جوانان از زبان معاون علمی رئیس جمهوری/ ارزش افزوده در دل تولید علم وجود داردبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری بانوان دانشگاه علم و صنعت که صبح امروز در ساختمان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت ارزشمندی بوده و دانشگاه علم و صنعت از دانشگاه‌هایی که در این راستا حرکت خوبی داشته  است.

او ادامه داد: کشور ما باید به سمت حرکت کند که خام فروشی به طور کامل از آن حذف شود؛ با خام فروشی نمی‌توان کشور را حفظ کرد؛ امروز ارزش افزوده در دل تولید و علم پشت سر آن وجود دارد.

نیرو‌ی انسانی سرمایه اصلی کشور است

ستاری نیرو‌ی انسانی را سرمایه اصلی کشور دانست و بیان کرد: در زمینه نیروی انسانی ما دومین یا سومین رتبه را در جهان داریم؛ هر گاه نیروی انسانی به محور اقتصاد تبدیل شود سرزمینی با اقتصاد فعال خواهیم داشت و خروج جوانان از کشور کاهش پیدا می‌کند.

معاون فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از افتخارات ما این است که بین دانشجویان شهرستان‌های دور هم همین تفکر وجود دارد و شاهد پیشرفت هماهنگ سراسر کشور هستیم؛ امیدواریم ناحیه نو آوری دانشگاه شکل بگیرد تا زایش و تولیدی از داخل دانشگاه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید:کاهش چشمگیر روند مهاجرت دانشجویان/ نخبگان تنها به دنبال علم هستند؟!


دانشگاه تنها محوطه‌ای برای مطالعه نیست

او ادامه داد: دانشگاه تنها محوطه‌ای برای مطالعه نیست بلکه جزئی از اقتصاد، فرهنگ، و جامعه است. هر فردی که وارد دانشگاه می‌شود باید با این تفکر ادامه تحصیل که میتواند کشورش را تحت تاثیر قرار دهد؛ دانشجویی که به فکر استخدام و وابستگی به استاد است با دانشجویی که از ابتدا در تصور ساخت شرکت است متفاوت خواهد بود.

ستاری گفت: خوشحالیم که این دست فعالیت‌های علمی به فرهنگی همه گیر تبدیل شده است و مایه خرسندی ماست که بازگشت یکی از دانشجویان به اندازه پیدا شدن یک معدن خوشحال کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
چي بگم والا
آخرین اخبار