کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ۵ هزار و ۳۷۳ مرکز برگزار خواهد شد.

 

1500 مرکز رای دهی به دلیل ناامنی مسدود خواهند ماند/ انتخابات در ۵ هزار و ۳۷۳ مرکز برگزار می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میرزا محمد حق پرست، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که 1500 مرکز رای دهی به دلیل عدم امکان تامین امنیت آنها از برنامه خارج شده است.

وی اظهار داشت: کمیسیون انتخابات خواستار تامین امنیت بیش از 7 هزار مرکز رای دهی در سراسر افغانستان شده بود اما نهادهای امنیتی پس از ارزیابی این مراکز اعلام کردند که از این تعداد مرکز رای دهی، فقط امنیت ۵ هزار و ۳۷۳ مرکز را می توانند تامین کنند.

معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: بر این اساس بیش از 1500 مرکز که برای رای گیری در روز انتخابات تعیین شده بودند از برنامه خارج شد و اکنون در نظر داریم انتخابات را تنها در مراکزی برگزار کنیم که نهادهای امنیتی از امنیت آنها اطمینان خاطر داده اند.

حق پرست درباره مراکزی که از لیست رای گیری خارج شده اند گفت: اکثر این مراکز رای دهی که مسدود خواهند ماند در ولایت های هلمند، غزنی، قندوز، قندهار، فراه و چند ولایت دیگر غربی و شمالی افغانستان قرار دارد.

وی همچنین از آغاز روند انتقال مواد انتخاباتی تا چند روز دیگر به مراکز رای دهی خبر داد.

گفتنی است که وزارت داخله/ کشور افغانستان آمار متفاوتی درباره مراکز رای دهی اعلام کرده است. این نهاد که مسئول تامین امنیت انتخابات است اعلام کرده که در گزارش خود به کمیسیون انتخابات از تامین امنیت ۴ هزار و ۹۴۲ مرکز رای دهی اطمینان داده است. در حالی که کمیسیون انتخابات تعداد مراکز رای دهی را پنج هزار و ۳۷۳ مرکز اعلام کرده است که بین آمار این دو نهاد ۴۳۲ مرکز تفاوت وجود دارد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.