پنتاگون حضور چین در فعالیت‌های نفت و گاز ویتنام در دریای چین جنوبی را در تضاد با چشم انداز آمریکا برای وجود یک منطقه آزاد در اقیانوس‌های هند و آرام دانست.

انتقاد آمریکا از فعالیت‌های نفت و گاز ویتنام در دریای چین جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اعلام کرد حضور چین در فعالیت‌های نفت و گاز ویتنام در دریای چین جنوبی در تضاد با چشم انداز آمریکا برای وجود یک منطقه آزاد و باز در اقیانوس‌های هند و آرام است.

این در حالی است که جنگ تجاری آمریکا و چین در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه بدون در نظر گرفتن زیان‌های اقتصادی اقداماتش، از شرکت‌های این کشور خواست تا مراودات خود با چین را متوقف کنند. این اقدام در پاسخ به اعمال تعرفه‌های جدید از سوی چین بر ۷۵ میلیارد دلار از قطعات خودوری ساخت آمریکا، محصولات کشاورزی صورت گرفت.

ترامپ که هم‌اکنون برای شرکت در اجلاس گروه هفت در بیاریتز فرانسه به سر می‌برد بامداد شنبه در پیامی توییتری اعلام کرد از اول ماه اکتبر (۹ مهر) ۲۵۰ میلیارد دلار از محصولات چینی که اکنون با تعرفه ۲۵ درصدی وارد آمریکا می‌شوند، شامل تعرفه ۳۰ درصدی خواهند شد.

او همچنین اعلام کرد تعرفه موردنظر بر ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از محصولات تولید چین از ابتدای ماه سپتامبر به جای ۱۰ درصد، ۱۵ درصد اعمال خواهد شد. ترامپ سپس به شرکت‌های آمریکایی دستور داد تا فعالیتشان در چین را متوقف و با انتخاب جایگزین، سرمایه گذاری‌های خود را به داخل آمریکا منتقل کنند.

چند ساعت پیش از این اقدام ترامپ، چین اعلام کرده بود در اقدامی تلافی‌جویانه بر ۷۵ میلیارد دلار کالای تولیدی آمریکا شامل سویا، گندم، ذرت، گوشت گاو، گوشت خوک و نفت خام تعرفه‌های ۵ و ۱۰ درصدی اعمال کرده است.

این اقدامات آخرین مرحله از جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان است که به رشد اقتصادی جهانی آسیب زده و ناراحتی متحدانشان را فراهم کرده و بازار را با این نگرانی روبرو کرده که اقتصاد جهانی ممکن است با رکود روبرو شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار