کتابخانه شهید بصیری پور هم در مهرشهر بیرجند هشتم شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، رضایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: هشتم شهریور امسال، کتابخانه شهید بصیری پور هم در مهرشهر بیرجند با مساحت ۵۰۰ مترمربع و با کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران به بهره برداری می‌رسد.


او با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فضای کتابخانه خراسان جنوبی بهسازی و شاداب سازی شد، افزود: در این طرح که از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن اجرا شده است، کتابخانه‌های خراسان جنوبی ترمیم، توسعه، تجهیز و شاداب سازی می‌شوند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: احداث، تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خیران انجام می‌شود که از سال ۹۴ تاکنون، خیران ۶ میلیارد تومان به این طرح کمک کرده اند.


او افزود: تعداد کتابخانه، اعضا و منابع موجود و زیربنای کتابخانه‌ها به نسبت میزان جمعیت، از شاخص‌های سنجش وضعیت کتابخانه‌ها در استان‌هاست که خراسان جنوبی در هر چهار شاخص به میزان میانگین کشوری در شرایط مطلوب قرار دارد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱ کتابخانه در بیرجند فعال است، گفت: قرار است ۸ شهریور امسال، کتابخانه شهید بصیری پور هم در مهرشهر بیرجند با مساحت ۵۰۰ مترمربع و با کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران به بهره برداری برسد.


۷۷ کتابخانه شهری، روستایی، مشارکتی و نهادی در خراسان جنوبی فعال است.
انتهای پیام/ب


فعالیت ۱۱ کتابخانه در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.