مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:در استان اصفهان ۸۵ واحد آموزشی زیر ۵ نفر داریم و ۹ واحد آموزشی با یک نفر دانش آموز وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان امروز در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: جمعیت دانش‌آموزی استان اصفهان ۹۲۸ هزار و ۹۹۹ نفر است که از این تعداد ۴۵۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند. در استان اصفهان ۸۵ واحد آموزشی با زیر ۵ نفر داریم و ۹ واحد آموزشی با یک نفر دانش آموز وجود دارد.

اوافزود: آموزش و پرورش استان اصفهان بر انسداد بی سوادی در سطح شهر‌ها و روستا‌های اصفهان تاکید دارد و ۱۱۵ واحد آموزشی با میزان دانش آموز ۵ الی ۱۰ نفر در روستا‌های استان اصفهان تحت مدیریت آموزش و پرورش استان اصفهان قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: تعدد میزان مدارس چند پایه استان اصفهان عظم جدی اداره آموزش و پرورش استان برای حفظ محیط آموزشی را نشان می‌دهد، زیرا بیش از ۱۱ هزار نفر از دانش آموزان اصفهانی در مدارس چندپایه تحصیل می‌کنند. فراهم کردن شرایط دسترسی به آموزش و پرورش برای کودکان لازم التعلیم یکی از مهم‌ترین اهداف شیوه نامه مقابله با بی سوادی در کشور است.

اعتدادی ادامه داد: جذب کودکان بازمانده از تحصیل به مراکز آموزشی به ویژه دختران از اولویت‌های اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است و در این باره مناطق روستایی و عشایری را در اولویت قرار داده ایم. کافی نبودن اطلاعات در زمینه مبادی بی سوادی و ناکافی بودن هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف یکی از مشکلات اصلی در جهت ساماندهی بی سوادان است.

او اضافه کرد: ضعف اقتصادی و فرهنگی در بسیاری از خانواده‌ها موجب افزایش تعداد بی سوادان در جامعه می‌شود. اقدامات مهمی در زمینه کاهش تعداد ترک کنندگان تحصیل و بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش استان اصفهان صورت گرفته است و بر این اساس پرسشنامه‌ای به همه واحد‌های آموزشی استان اصفهان ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار مسئله بازماندگان از تحصیل و ترک کنندگان تحصیل را مطرح کردیم و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های مسئول در این حوزه ایجاد شد.

اعتدادی افزود: هزار و ۲۱۹ نفر از کودکان اصفهانی از تحصیل در پایه اول بازمانده اند و از این تعداد ۵۱۹ نفر دختر بوده اند. تعداد مراکز اختلالات یادگیری در سال ۹۴، بیست وپنج واحد بوده و امسال به ۶۰ واحد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/م

 

هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار