خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد دانشآموزان در امتحانات نهایی نسبت به سالهای گذشته اظهار کرد: بر اساس جمعبندیهایی که از نمرات دانشآموزان داشتیم، عملکرد آنها در سال ۹۸ رشد نسبتا قابلتوجهی را در مقایسه با سال ۹۶ و ۹۷ داشته است البته هنوز شاخصهای ارزیابی برای انواع مدارس را استخراج نکردهایم.
او با توجه به هجمه علیه عملکرد ضعیف مدارس دولتی در پاسخ به پرسشی مبنیبر اینکه شاخصی کلی برای عملکرد مدارس دولتی و غیردولتی تاکنون برآورد شده است یا خیر، ادامه داد: در این مورد هنوز جمعبندیها تکمیل نشده است، اما به این موضوع اعتقاد داریم که موفقیت دانشآموزان موضوعی چندعاملیست و آموزش و پرورش به تنهایی در این موضوع دخالت ندارد.
ساکی افزود: ویژگیهای فردی، محتوای کتابهای درسی، همکلاسیها، تجهیزات و شرایط خانوادگی در موفقیت دانشآموز دخیل است بنابراین عملکرد دانشآموزان را نمیتوان صرفا به نوع مدرسه ارتباط داد.
بیشتر بخوانید: برنامه امتحانات نهایی شهریور ۹۸ ابلاغ شد+لینک دانلود
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات برای دانشآموزان مناطق سیلزده گفت: همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، ۳ نوبت امتحانی در ماههای خرداد، تیر و شهریور برای دانشآموزان مناطق سیلزده در نظر گرفته شد که ۲ نوبت قبلی برگزار شد و جاماندگان میتوانند در امتحانات نهایی شهریورماه که اکنون در حال برگزاری است هم شرکت کنند.
او درباره برگزاری امتحانات نهایی برای پایههای دهم و یازدهم،اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی، برای سال تحصیلی آینده هم فقط پایه دوازدهم امتحان نهایی دارد و برای ۲ پایه دهم و یازدهم هنوز تصمیمگیری قطعی نکردهایم چراکه انجام این فرآیند به زمان و زیرساختهای لازم نیاز دارد.
انتهای پیام/