مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: توسعه ارتباطات باید به افزایش توجه به جاذبه‌های گردشگری روستاها کمک کند.

ارتباطات در مناطق گردشگری باید باعث تبلیغات روستایی شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی سملیان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر گفت: برای بهره مندی بیشتر گردشگران از ظرفیت‌های استان نباید جای خالی ارتباطات در هیچ منطقه‌ای احساس شود.

او ادامه داد: پس از تصویب طرح توریسم ۲۰۲۲ در بوشهر، با هدف جذب حداکثری گردشگر در ۲۴ روستا و دو منطقه عشایری تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سند توسعه ارتباطی این روستا‌ها را با بررسی‌های میدانی و  فنی تدوین کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: زیرساخت‌های ارتباطات در این مناطق باید به گونه‌ای توسعه یافته باشد که بتوان از آن برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و جلب گردشگر بهره برد.

سملیان عنوان کرد: عرضه تولیدات روستایی و صنایع دستی بدون حضور و کمک ارتباطات از محدوده روستا فراتر نمی‌رود و این صنایع تنها با حضور فناوری‌های نوین ارتباطی به اشتغال پایدار برای روستاییان تبدیل می‌شود.

او گفت: در سفر پارسال وزیر ارتباطات به استان بوشهر، روستای بندو در شهرستان عسلویه به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری مشمول طرح خدمات اجباری روستایی قرار گرفت که این طرح به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید تا این روستا از خدمات نوین ارتباطی بهره‌مند شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر همچنین از افتتاح این طرح در آینده نزدیک در روستای جبرانی شهرستان دیر برای اجرای طرح گردشگری دریایی و روستا‌های کوهچر و تنگمان جمال آباد در شهرستان جم خبر داد.

انتهای پیام/م

فناوری‌های نوین ارتباطات در خدمت توسعه گردشگری روستایی

 

برچسب ها: هفته دولت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.