مستند پرتره عباس شیبانی به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد کاظم زاده با موضوع بررسی زندگی و فعالیت‌های او کلید خورد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مستند پرتره عباس شیبانی که به تهیه کنندگی و کارگردانی حامد کاظم زاده و به سفارش شبکه اول سیما گروه فرهنگ و تاریخ و هنر در حال تولید است؛ سه مقطع کودکی، جوانی و میانسالی  عباس شیبانی را روایت و مورد بررسی قرار می‌دهد.

مستند پرتره عباس شیبانی در دو دوره قبل و بعد از انقلاب و با مصاحبه از افراد مرتبط با ایشان، قرار است به مدت ۲۵ دقیقه تولید و نیمه مهرماه  از شبکه اول سیما پخش شود.

گفتنی‌ست  عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ در تهران است. او در دوران کودکی به فراگیری هنر خطاطی پرداخت و سپس در دانشگاه به تحصیل پزشکی مشغول شد. علی‌رغم اینکه پدر ایشان موافق ورود فرزندانش به سیاست نبود، اما او  در دوران دانشگاه به سیاست روی آورد و حدود ۱۲ سال در زندان‌های پهلوی اسارت کشید. از هم‌بند‌های او می‌توان به آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان اشاره کرد.

او بعد از انقلاب با حکم امام خمینی (ره) به عنوان وزیر کشاورزی دولت موقت منصوب شد و چند سال بعد همزمان با نامزدی محمد علی رجایی نامزد ریاست جمهوری شد. سپس به مدت ۱۹ سال به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی خدمت کرد و پس از تشکیل شواری اسلامی شهر به عنوان نماینده مردم تهران به خدمت در شورای شهر پرداخت.

او هم‌اکنون در سن ۸۸ سالگی در منزلی استیجاری در یکی از مناطق تهرانو در نهایت ساده زیستی و به دور از هیاهو‌های سیاسی و حزبی زندگی می‌کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.