لوان جاگاریان گفت: تبادل هیات‌های زیادی میان بخش‌های خصوصی دو کشور صورت گرفته که امیدواریم شاهد ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی روسیه و ایران باشیم.

روسیه از تداوم گفت وگوها با ایران استقبال می‌کندبه گزارش حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، لوان جاگاریان امروز دوشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ریاست وی بر این کمیسیون را تبریک گفت و ضمن تسلیم پیام‌های تبریک همتایان وی در مجلس سنا و دومای دولتی روسیه، ابراز امیدواری کرد در دوره مسئولیت وی بر این کمیسیون، شاهد تعمیق هر چه بیشتر روابط پارلمانی فیمابین باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ملاقات‌ها و گفتگو‌های متعدد میان مقامات دولتی و پارلمانی روسیه و ایران اظهار داشت: گفتگو‌های مقامات و نمایندگان دو کشور در سطوح مختلف نشان دهنده سطح بالای روابط دوستانه و اهمیت تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای دو طرف است.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران افزود: در سطح پارلمانی هم ما شاهد روابط خوبی میان روسای مجالس، روسای کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و روسیه هستیم و از تداوم این گفتگو‌ها نیز استقبال می‌کنیم.

جاگاریان ضمن ابراز نارضایتی از سطح کنونی روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه یادآور شد: میان دولت‌های دو کشور این توافق وجود دارد که سطح روابط اقتصادی دو کشور متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست.

وی تصریح کرد: ما تسهیلات مختلفی را برای تجار ایرانی فراهم کرده‌ایم و تبادل هیات‌های زیادی میان تجار و بخش‌های خصوصی دو کشور نیز صورت گرفته است که امیدواریم به توافق نهایی رسیده و ما شاهد ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی روسیه و ایران باشیم.

برای ارتقای روابط با روسیه آمادگی داریم

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط و همکاری‌های پارلمانی ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد در تعامل با نمایندگان مجالس روسیه، سطح روابط دوستانه فیمابین را توسعه ببخشد.

وی همچنین ضمن ابراز رضایت از سطح روابط سیاسی و پارلمانی ایران و روسیه افزود: امیدوارم با همکاری مجالس دو کشور شاهد تسهیل و تسریع همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه نیز باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به منافع مشترک ایران و روسیه در منطقه اظهار داشت: ایران و روسیه همکاری‌های خوبی در مبارزه با تروریسم در سوریه دارند و تداوم این همکاری‌ها تامین کننده منافع مشترک دو کشور خواهد بود.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه کشورمان در خلیج فارس گفت: امنیت خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه تامین می‌شود و ورود کشور‌های خارجی به منطقه منجر به افزایش تنش‌ها خواهد شد.

وی بر اهمیت رژیم حقوقی دریای خزر و ضرورت اهتمام خاص کشور‌های حاشیه خرز نسبت به وضعیت زیست محیطی این منطقه تاکید کرد.


بیشتر بخوانید:نمایندگان مجلس «نمایندگی تجارتی» را تعریف کردند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار