عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: تحریم‌ها عامل عمده مشکلات اقتصادی است که ربطی به عملکرد دولت آقای روحانی ندارد.

داریوش قنبری عضو حزب مردم سالاری در گفت‌و‌تحریم‌ها عامل عمده مشکلات اقتصادی استگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت اظهار کرد: عملکرد دولت در عرصه اقتصادی را مثبت ارزیابی می‌کنم، معتقدم دولت تصمیمات عالمانه داشته است.


بیشتر بخوانید: دولت کارنامه قابل قبولی دارد/ ترامپ از نظر ذهنی هیچ تعادلی ندارد/ به دنبال افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین هستیم


فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر وجود مشکلات اقتصادی در زمان فعلی، گفت: مشکلات اقتصادی ربطی به عملکرد دولت ندارد، معتقدم یکی از ویژگی‌های دولت روحانی تصمیم‌گیری مبتنی بر عقلانیت و علم است و وقتی تصمیم‌گیری مبتنی بر علم خردگرایی باشد ایرادات کمتری به آن وارد است.

عضو حزب مردم‌سالاری بار دیگر با تکرار تصمیم‌گیری‌های خردمندانه دولت آقای روحانی در تمام عرصه‌ها، خاطرنشان کرد: عملکرد دولت قابل دفاع است، اما مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که به دو دسته قابل تقسیم است، دسته اول مشکلات ساختاری هستند که در گذشته هم وجود داشتند و ربطی به عملکرد دولت ندارد؛ این مشکلات باید با تغییر ساختار‌ها حل شود.

او با بیان اینکه دسته دوم مشکلات مربوط به تحریم‌هاست، گفت: تحریم‌ها عامل عمده مشکلات اقتصادی است که این تحریم‌ها هم ربطی به عملکرد دولت آقای روحانی ندارد، تحریم‌های یکجانبه توسط آمریکا اعمال شده‌اند که هدف آن هم فشار و کاهش قدرت ایران است.

نماینده سابق مجلس درباره اینکه چرا تحریم‌ها باعث مشکلات اقتصادی شده‌اند، اظهار کرد: علت این مسئله به تصمیمات دولت‌های قبل بازمی‌گردد، به طور کلی تحریم‌هایی که در دور دوم دولت آقای روحانی با روی کارآمدن ترامپ وضع شده در بستری قرار دارند که قبل از دولت روحانی ایجاد شده است، مانند نامه‌های تحریمی از سوی شورای امنیت سازمان ملل.

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به حل مشکلات ساختاری اقتصاد، خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا کاری از دولت برای حل مشکلات ساختاری اقتصاد برنمی‌آید، زیرا مداخله دولت در اقتصاد بیشتر می‌شود و مشکلات ساختاری اقتصاد نه‌تنها قابل حل نیست، بلکه افزایش پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه همواره یکی از مشکلات اقتصادی کشور دولتی بودن آن است، گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی و در دوران آقای هاشمی اقداماتی در عرصه اقتصاد شروع شد که به نوعی خصوصی‌سازی را در دستور کار قرار داد و آغازی برای اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بود و در دولت اصلاحات این رویه ادامه پیدا کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط تحریم‌ها قطعاً مداخله دولت در اقتصاد بیشتر می‌شود تا آثار تحریم کنترل شود، بنابراین مشکلات ساختاری باقی می‌ماند.

قنبری ادامه داد: وقتی دولت مجبور شود دلار را با قیمتی کمتر از قیمت واقعی آن در اختیار افراد خاص قرار دهد، قطعاً دورنمایی برای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد، از سوی دیگر دولت هم چاره‌ای جزء مدیریت اوضاع ندارد و باید از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها جلوگیری کند، دولت اگر بخواهد قیمت دلار را واقعی کند اقلام مورد نیاز مردم مانند دارو، با قیمت‌های خیلی سرسام‌آورتری در اختیار مردم قرار می‌گیرند که مردم در شرایط فعلی مردم توان تهیه آن اقلام با قیمت واقعی را ندارند.

عضو حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: در دوره نخست ریاست جمهوری آقای روحانی اوضاع تا حدودی مدیریت شد و در سایه پیشبرد روند سیاست خارجی و به نتیجه رسیدن برجام، در عرصه اقتصادی ثبات نسبی به دست آمد که این ثبات باعث شد اوضاع به سمت بهبود پیش رود، اما با توجه به وقایع خارجی و داخلی مانند روی کار آمدن ترامپ و کارشکنی دلواپسان داخلی، وضعیت مطلوب برجام نتوانست دوام بیاورد.

او با بیان اینکه تحریم‌ها دوباره اعمال شده‌اند، گفت: هدف دولت کاهش اثر تحریم‌ها است، به طور کلی بحث درمورد اینکه شرایط اقتصادی چگونه بهبود پیدا می‌کند در حال حاضر موضوعیت ندارد، زیرا با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان اقدام لازم را انجام داد، فعلاً باید معضل سیاست خارجی حل شود و با آثار تحریم‌ها برخورد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۸:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد . این همه سخن از ضعف مدیریتی ،اختلاس ، رانت و قاچاق کالاو ارز مربوط به تحریم است یا سربازان نفوذی دشمن که در دل دولت جا گرفته اند ؟
آخرین اخبار