پورسیدآقایی با تأکید بر اینکه ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی شدیم، گفت: علی رغم این درگیری پیشرفت‌های زیادی داشتیم.

خبرنگار: کاظمی/کشور ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است / در اغلب کشور‌ها کار‌های زیربنایی هنگام جنگ تعطیل می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در مراسم افتتاح بخش شرقی خط ۷ مترو تهران با بیان اینکه حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم این پیام را به ما می‌دهد که دولت در توسعه مترو جدی است، گفت: در سال ۹۶ مباحث زیادی درباره تعطیلی خط ۷ مترو مطرح شد، اما من به صراحت می‌گویم که هیچ دلیلی به جز ایمنی مانع افتتاح نیست و هیچ قصد سیاسی در کار مردم نباید دخالت داشته باشد و ما هم از آن پرهیز می‌کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه به وعده خود عمل کردیم و این خط را با ایمنی لازم در مدار فعال کردیم، گفت: پیش از تعطیلی خط ۷ مترو تهران 2 هزار میلیارد تومان در این خط هزینه شده بود و از روزی که این خط را تعطیل کردیم تا امروز، ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این ۱۰۰۰ میلیارد تومان را در دوره‌ای هزینه کردیم که کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار به سر می‌برد.

پورسید آقایی با تأکید بر اینکه ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی شدیم، گفت: علی رغم این درگیری پیشرفت‌های زیادی داشتیم و این نشان می‌دهد که مردم ایران می‌توانند همزمان وارد جنگ اقتصادی شوند و کار‌های زیربنایی را هم در کنار آن انجام دهند.

او تصریح کرد: در اغلب کشور‌ها کار‌های زیربنایی در زمان جنگ تعطیل می‌شود، اما ما در کشور خود توانستیم کار‌های زیربنایی را با توان کارشناسان ایرانی ادامه دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تا پیش از تعطیلی خط ۷ قطار‌ها با سر فاصله ۳۵ دقیقه حرکت می‌کردند و ما امروز آن را به سرفاصله ۱۲ دقیقه رساندیم، گفت: فعالیت شهرداری در زیر پوست شهر چشمگیر است.

پورسید آقایی با تشکر از مدیران قبلی شهرداری که خط ۷ را ساختند، گفت: سیبیل خط ۷ در دوره مدیریت قبلی تکمیل شد و از این پس هم به تمرکز بیشتری روی این ناوگان نیازمند هستیم.


بیشتر بخوانید: پرداخت یارانه و حقوق‌ها یک روز هم تأخیر نداشت/ افتتاح فاز اول آزادراه تهران-شمال در هفته آینده


او با اشاره به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأمین اعتبارات برای خرید واگن‌های شهرداری از محل تبصره ۱۸ گفت: امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان انتشار اوراق مشارکت داریم و در این شرایط نیز اوراق مشارکت را در سال بعد می‌توانیم به منابع تبدیل کنیم که اگر سازمان برنامه و بودجه کمک کند ما این عدد را در همین سال جاری منتشر می‌کنیم، چراکه این کار به ما کمک بهتری می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر مترو باید به اتوبوسرانی هم توجه کنیم، چرا که وضعیت آن چندان مناسبت نیست، گفت: اتوبوس‌های زیادی بالای ۱۰ سال عمر کردند که باید جایگزین شوند.

او خاطرنشان کرد:  براساس طرح نوسازی که از سوی رئیس جمهور اعلام شد، ۱۹ هزار اتوبوس باید خریداری شوند و راهبری این موضوع یک طرح ملی است که همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند، چراکه  به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارند.

پور سید آقایی با اشاره به اینکه متولی این طرح وزارت صنعت است، گفت: از آنجا که تولید در داخل محدودیت دارد، اما ما حتی یک دستگاه اتوبوس هم تولید نکردیم و از آنجایی که تنها یک وزارتخانه نمی‌تواند متولی این موضوع باشد، امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه خودش محوریت را بر عهده گیرد.

انتهای پیام/

لزوم توجه به ناوگان فرسوده اتوبوسرانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار