مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن از تولید ۴ بسته دارویی ویژه بیماران هموفیلی و کلیوی توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد طبسی مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن گفت: این شرکت با پیاده‌سازی اصول Gmp کنترل کیفیت Qc و تضمین کیفیت QA نهادینه شده و در جهت استقرار آخرین استاندارد‌های جهانی داروسازی گام برداشته و تکنولوژی برتر دنیا را در زمینه ساخت فرآورده‌های تزریقی به کار گرفته است. همچنین این شرکت استاندارد‌های جهانی pharmaGmp را ازشرکت DQs آلمان دریافت کرده است.

او با اشاره به اینکه این شرکت نخستین تولیده کننده دارو‌های بیماران کلیوی است، افزود: شرکت داروسازی ثامن اولین تولید کننده دارو‌های بیولوژیک نوترکیب و تنها تولیدکننده انحصاری محلول‌های دیالیز صفاقی و ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه این فرآورده به بیماران کلیوی ESRD در ایران است.

مدیرعامل شرکت داروسازی ثامن تصریح کرد: از سال ۱۳۷۱ تا سال ۹۰، در حوزه سرم‌سازی هیچ‌گونه اقدامی نکردیم، ضمن اینکه به علت کمبود بودجه و محدودیت‌های وارداتی امسال ما بیشترین انرژی خود را برای بازکردن قفل‌های سیستم‌های بانکی به کار بردیم.

طبسی با اشاره به راهبردای داروسازی در این شرکت ادامه داد: احداث کارخانه به منظور رفع کمبود سرم در کشور، اولویت تولید محصولاتی که از طریق واردات تامین می‌شوند، تضمین تولید مداوم سرم، حمایت از صنعت بومی با تولید مواد اولیه در داخل کشور، تولید ماشین آلات صنایع دارویی، فعالیت در حوزه بیماری‌های خاص نظیر بیماران کلیوی هموفیلیایی (cf) و بیماری‌های قلبی عروقی و سرمایه‌گذاری احداث و واردات از جمله برنامه‌های راهبردی ما در سال ۹۸ است.

مدیرعامل داروسازی ثامن بیان کرد: نگاه ما به گونه‌ای است که بتوانیم این تجربیات را توسعه و زنجیره تولید را نیز گسترش دهیم به همین جهت ما در اولین اقدام به سراغ بیماران کلیوی و هموفیلی و (cf) رفته‌ایم و چهار پکیج دارویی را برای این گروه‌های بیمار تولید کرده‌ایم.

او با بیان اینکه امیدواریم امسال بتوانیم در صنعت داروسازی اولین ماشین سرم را تا ۲۲ بهمن تولید کنیم، گفت: نظام پزشکی باید بتواند بر پایه چند رکن برپا شود، دکتر باید بتواند بیماری که قرار از در آینده به سراغ فرد بیایید را تشخیص دهد و آن را پیشگیری کند.

طبسی با اشاره به اینکه پزشکی به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است، افزود: امسال ما طب مسافرتی را پیگیری می‌کنیم یعنی هر بیماری در هر کجا دنیا بتوانند کمک بگیرند.

او با اشاره به اینکه امروزه جمعیت انسان‌های ۶۰ ساله در حال افزایش است گفت: ۷۵ درصد هزینه‌ها برای بیماران دیابتی، تنفسی، کلیوی و سرطانی است.
 
انتهای پیام // ف.ب
 

تولید بسته دارویی ویژه بیماران هموفیلی و کلیوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.