اسلامی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۴۰۰ روستای کد دار در کشور وجود دارد، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم برای ۵ هزار و ۸۶۷ طرح هادی تهیه شد.

بیش از ۳۷ هزار روستای کد دار در کشور وجود داردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در همایش دستاورد‌های دولت در زیرساخت‌های روستایی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی را نوسازی و مقاوم سازی می‌کند، گفت: یکی از برنامه‌های این بنیاد، تهیه طرح هادی برای روستا‌ها است که اولویت اجرای این طرح در روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار است.

 اسلامی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۴۰۰ روستای کد دار در کشور وجود دارد، افزود: تا قبل از دولت یازدهم، برای ۱۳ هزار و ۵۱ روستا طرح هادی تهیه شده بود که در دولت یازدهم و دوازدهم برای ۵ هزار و ۸۶۷ دیگر نیز طرح هادی تهیه شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرعت بخشیدن به تهیه و اجرای طرح هادی گفت: با توجه به شرایط موجود در برخی روستاها، طرح هادی ۹ هزار روستا بازنگری شده است.


بیشتر بخوانید: رونمایی از دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی + عکس


اسلامی درباره وضعیت راه‌ها افزود: قبل از پیروزی انقلاب، ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستا‌های کشور آسفالت داشت که بعد از انقلاب و تا دولت یازدهم این رقم به ۹۹ هزار و ۲۵۰ کیلومتر رسید.

وزیر راه و شهرسازی، راه‌های روستایی کشور را ۱۲۳ هزار کیلومتر دانست و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، ۱۰ هزار و ۸۶۸ کیلومتر از راه‌های روستایی، آسفالت شده است.

او ادامه داد: در سال ۸۴، هفت درصد خانه‌های روستایی، مقاوم بودند که این رقم امروز به ۴۳ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی را مقاوم کنیم، گفت: طرح اقدام ملی در روستا‌های کشور را در دستور کار قرار داده ایم و متعهد شدیم تا پایان سال، ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را احداث و تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار