شهردار منطقه ثامن گفت: با اقدامات پیشگیرانه‌ معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ثامن، امسال هیج موردی از ابتلا به بیماری سالک در منطقه ثامن گزارش نشده است.

موردی از ابتلا به بیماری سالک در منطقه ثامن گزارش نشده استسید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: از علت‌های اصلی بیماری سالک در اطراف حرم مطهر رضوی می‌توان به تخریب‌های گسترده در این منطقه و تولید زیاد زباله به علت حجم بالای تردد زائران و مجاوران اشاره کرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده در معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ثامن رشد پشه خاکی ناقل بیماری سالک در دوسال اخیر به صفر رسیده است.

نعمتی پیرامون اقدامات پیشگیرانه این بیماری در منطقه ثامن افزود: علاوه بر سیمان کردن برخی دیوار‌های آجری و بنا‌های تخریب شده اقدامات ویژه دیگری همچون آهک پاشی نقاط بحرانی هم انجام شده است.

شهردار ثامن گفت: نصب ۱۲۰ بنر اطلاع رسانی، توزیع بیش از دو هزار بروشور آموزشی، نصب رایگان توری پارچه‌ای ریزباف بر روی پنجره‌های منازل مستعد سالک و جمع آوری مستمر و به موقع زباله‌های منطقه از دیگر اقدامات شهرداری ثامن جهت پیشگیری از بیماری سالک است.

سالک شایع‌ترین نوع بیماری پوستی است که بر اثر گزش نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود، این بیماری که واگیردار است و بیشتر در نواحی بدون پوشش بدن ایجاد می شود.

از راه‌های پیشگیری از این بیماری میتوان به مجزا بودن محل زندگی، استفاده از توری و پشه بند، استفاده از لباس‌های آستین بلند و تا حد امکان ضخیم اشاره کرد.

انتهای پیام//ح. ق


رشد بیماری سالک در دوساله اخیر به صفر رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.