مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان از خرید تضمینی ۴۰۸ تن گندم دراستان خبر داد.

خرید تضمینی ۴۰۸ تن گندم در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر لاهوتیان، مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان همدان ۳۹۳ هزار هکتار است، گفت:  برآورد  می شود امسال در استان همدان ۶۸۲ هزار تن گندم تولید شود .

او با بیان اینکه از ابتدای زمان برداشت گندم تاکنون ۴۰۸ هزار تن گندم در استان همدان خریداری شده است،افزود: خرید تضمینی گندم برای انبار در سیلوها و تامین بذر همچنان ادامه دارد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان افزود: تاکنون  ۲۰ هزار تن گندم هم برای بذر خریداری شده است .

لاهوتیان  گفت: قیمت گندم را شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند که برای سال زراعی ۹۸-۹۷ قیمت هر کیلو یک هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد.

او به میزان جو برداشتی در استان هم  اشاره کرد و گفت:امسال به دلیل استقبال از خوراک دام قیمت جو افزایش یافت و قیمت‌ها بالا‌تر از قیمت خرید تضمینی ، در بازار آزاد فروش رفت.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار تن جو در استان همدان تولید شده است افزود: به دلیل نداشتن خرید تضمینی امسال آماری از  خرید این محصول  نداریم.

لاهوتیان در ادامه  با اشاره به اینکه در استان همدان ۵ هزار و ۹۳۳ تن کلزا به صورت تضمینی خریداری شده است افزود: سطح زیر کشت این محصول  در استان ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار بود و قیمت خرید تضمینی کلزا هم  ۳ هزار و ۸۳۹ تومان بوده است.

انتهای پیام/ب

قیمت هر کیلو گندم ۱۷۰۰ تومان است

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.