۱۴۶ پروژه مسکن و حمل و نقلی همزمان با آغاز هفته دولت به ارزش ۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح ۹۷ پروژه حمل نقلی با حضور وزیر راه وشهرسازی/ ۳ هزار و ۸۱۲ واحد مسکن به بهره برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  ، همزمان با آغاز هفته دولت وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل ونقل جاده‌ای ۸۴ پروژه به طول ۴۰۷ کیلومتر به ارزش ۹۷۴ میلیاردتومان، در حوزه حمل و نقل هوایی ۱۳ پروژه بهسازی و توسعه فرودگاه‌های کشور در ۱۱ فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیاردتومان و در حوزه مسکن (به جز مسکن مهر)، ۳۲ پروژه به ارزش ۷۸ میلیاردتومان افتتاح خواهد شد.

جزئیات افتتاح ۸۴ پروژه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۴۰۷ کیلومتر به ارزش ۹۷۴ شاملِ یک پروژه مشارکت در احداث آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر و ارزش ۲۸۰ میلیاردتومان، چهار پروژه احداث باند دوم به طول ۵۰ کیلومتر با ارزش ۴۰۰ میلیاردتومان، ۴۹ پروژه بهسازی راه اصلی به طول ۲۴۱ کیلومتر و ارزش ۲۴۱ میلیاردتومان، ۲۹ پروژه احداث، بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۸۶ کیلومتر به ارزش ۵۱ میلیاردتومان و احداث یک دستگاه پل به طول ۲ کیلومتر به ارزش ۲ میلیاردتومان است.

 
بر اساس این گزارش در حوزه حمل و نقل جاده‌ای احداث باند دوم به تعداد ۴ پروژه و به میزان ۵۰ کیلومتر بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال ارزش مالی و ۴۹ پروژه به‌سازی راه اصلی به میزان ۲۴۱ کیلومتر و ارزش ۲ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
همچنین براساس اطلاعات سامانه سبا ۷ پروژه احداث راه روستایی بالغ بر ۳۱.۶ کیلومتر و ارزش ریالی ۳۲۰ میلیارد ریال و ۲۲ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به میزان ۵۴.۶ کیلومتر و ارزش ۱۹۱ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد.
همچنین یک پل بالغ بر ۱.۹ کیلومتر و ارزش ۲۲ میلیارد ریال و در حوزه هوایی هم ۱۳ پروژه بهسازی و توسعه فرودگاه‌های کشور به ارزش ۱ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
براساس اطلاعات سامانه سبا در حوزه مسکن و ساختمان هم ۱۴۰ پروژه بالغ بر ۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که این پروژه‌ها عبارت است از ۱۸ پروژه واحد مسکن مهر به میزان ۳ هزار و ۸۱۲ واحد افتتاح می‌شود و ۱۰ پروژه خدمات روبنایی مسکن مهر به مساحت ۴۹۹۷۲۸ متر مربع بالغ بر ۳۴۱ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
همچنین ۳ پروژه تاسیسات زیربنایی مسکن مهر به میزان ۳۰.۵ کیلومتر و به ارزش ۷۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
در بخش آماده سازی و محوطه سازی مسکن مهر هم ۷ پروژه به میزان ۱۶۰.۲ هکتار و ارزش ریالی ۱۳۴ میلیارد و ۱۲ پروژه به مساحت ۳۸۵۵۸۶ متر مربع و ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداري از ۵۰۰ هزار مترمربع خدمات روبنایی مسکن مهر شامل ساخت مسجد، مدرسه، سایت تجاری در شهرهای جدید هشتگرد، پرند، فولادشهر و بهارستان به ارزش ریالی ۳۴ میلیاردتومان، تاسیسات زیربنایی مسکن مهر به طول ۳۱ کیلومتر شامل احداث ایستگاه پمپاژ و کانال آب سطحی در شهر جدید هشتگرد با اعتباری بيش از ۷.۵ میلیاردتومان از جمله پروژه‌هاي قابل بهره برداري در هفته دولت سال ۹۸ است.

بنابر این گزارش، آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن مهر به میزان ۲۰۰ هکتار و به ارزش ۳۶ میلیاردتومان شامل تکمیل شبکه آبیاری فضای سبز، آسفالت معابر در شهرهای جدید بینالود و بهارستان، همچنین افتتاح ۳۸۱۲ واحد مسکونی- مسکن مهر که شامل ۲۰۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد و ۱۸۱۲ واحد مسکونی در شهر جدید پردیس است از دیگر پروژه‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

در مجموع ۵۰ پروژه مسکن و ساختمان به ارزش ۷۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار