معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید عدس ارگانیک رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در دومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سازمان جهادکشاورزی استان در تولید محصولات ارگانیک و پاک موفقیت‌های قابل تحسینی دارد حتی در حال حاضر سیب زمینی ارگانیک با برند اختصاصی عرضه می‌شود و در کشور در تولید عدس ارگانیک رتبه اول را دارد.

او افزود: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه کشاورزی بوده به طوری‌که این استان ۴ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در استان اردبیل به ۴.۵ میلیون تن می‌رسد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: برگزاری چنین همایش‌های ملی و بین‌المللی و ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها که همراه با طرح مشکلات موجود در حوزه بخش‌های مختلف و بررسی موانع موجود آن است، سبب توسعه استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

عزیزی بیان کرد: حوزه کشاورزی جزء بخش‌های گسترده بوده و نیاز به هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه برای استفاده از طرح‌های نو بوده و چنین همایش‌هایی که با تحقیقات و بررسی بر این موضوعات است سبب ارتقای حوزه کشاورزی استان اردبیل می‌شود.

انتهای پیام/ح

استان اردبیل ۴ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.