مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که مذاکرات دولت با طالبان زمان بر خواهد بود و پیش از انتخابات ریاست جمهوری، امیدی برای امضای توافقنامه صلح وجود ندارد.

 

مذاکرات بین الافغانی زمان بر خواهد بود/ پیش از انتخابات امیدی برای امضای توافقنامه صلح وجود نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمد الله محب، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان گفت: مذاکرات صلح قطر که در مراحل ابتدایی قرار دارد و در بر گیرنده مسائل بسیار محدود است بیش از یک سال طول کشیده است لذا مسائلی که در مذاکرات بین الافغانی روی آن گفتگو خواهد شد زمانگیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: اصل مذاکرات صلح با طالبان با شروع مذاکرات بین الافغانی آغاز می شود. مسائل ما بسیار بزرگ است، در مورد حکومتداری، شراکت در حکومت، در مورد سیستم آینده و مسائل دیگر گفتگو خواهیم کرد و این کار آسانی نیست.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان افزود: دولت افغانستان حاضر است بدون پیش شرط با گروه طالبان گفتگو نماید و در نتیجه تفاهماتی که به دست خواهد آمد ما می توانیم طالبان را در این سیستم جای دهیم.

محب بیان داشت: در صورتی بر توافقات میان آمریکا و طالبان نظر مثبت خواهیم داشت که خواسته های دولت افغانستان در آن در نظر گرفته شده باشد.

وی اضافه کرد: «دیدگاه ما در مورد آینده افغانستان با سایر شرکای ما در خصوص صلح فرق می کند. دیگران در فکر تهدیدات خود استند، که طالبان برای آنان دیگر تهدیدی نباشند اما ما خواهان یک افغانستان صلح آمیز، مترقی، با ثبات و با عزت هستیم که دیگر در آن جنگ نباشد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار