نمکی گفت: سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده تا پایان سال در تمام مناطق روستایی کشور اجرا می‌شود.


اجرای سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده در تمام مناطق روستایی/ فعالیت بیش از ۲ هزار ۶۰۰ مرکز جامع سلامت در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش دستاورد‌های دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران برای معرفی خدمات دولت به روستا‌ها برگزار شد.

در این همایش سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اظهار کرد: عمده فعالیت‌های نظام شبکه بهداشتی کشور بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته است که یکی از آنها راه اندازی خانه‌های بهداشت در مراکز روستایی و شهری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: پوشش واکسیناسیون مردم در کشور قبل از انقلاب حدود ۲۵ درصد بود، اما امروزه واکسیناسیون به پوشش ۱۰۰ در صد نزدیک شده است که این موضوع گام مهمی در حوزه سلامت محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه پایگاه‌های سلامت در مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها راه اندازی شده است، گفت: قبل از شروع دولت یازدهم دارای یک هزار و ۶۶۶ پایگاه سلامت  در کشور بودیم و اکنون این تعداد  به ۳ هزار و  ۸۹۸  پایگاه رسیده است.

به گفته وزیر بهداشت سالانه  حدود ۴۹ پایگاه سلامت جدید در کشور راه اندازی می‌شود.

نمکی با اشاره به اینکه ۶۵۰ پایگاه سلامت در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته راه اندازی شده است، افزود: حدود ۹۰ درصد از افراد جامعه تحت پوشش خدمات بهداشتی، درمانی قرار دارند. همچنین در اکثر خانه‌های بهداشت ما کادر پزشک و پیراپزشک حضور دارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در خانه‌های بهداشت، بهورز و در مراکز بهداشتی پزشکان مستقر هستند و بر اساس سیستم ارجاع در صورت نیاز بیمار به پزشک متخصص و سطح بالاتر ارجاع داده می‌شود. در مراکز جامع سلامت روستایی همه امکانات مانند پزشک، داروخانه، پیراپزشک و روانشناس بالینی وجود دارد. در دوران قبل از انقلاب اسلامی دارای یک هزار و ۵۰ مرکز جامع سلامت در کشور بودیم که این آمار  بعد از انقلاب  به ۲ هزار و ۴۰۷ مرکز افزایش یافته  و اکنون به ۲ هزار و ۶۷۴ مرکز رسیده است.


بیشتر بخوانید: ۵۰ درصد پذیرش بیمارستان‌ها به سیستم نظام ارجاع تخصیص داده خواهد شد


او در پایان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده در کل مناطق روستایی کشور اجرایی می‌شود. البته در تلاشیم تا با راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده را در سراسر کشور راه اندازی کنیم . در حال حاضر این برنامه در استان مازندران و فارس به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
در حاشیه هم سریال با مزه ای بود که فقط پرستاران و پزشکان کارهای خنده دار انجام می دادند و مردم می خندیدند.
آخرین اخبار