مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: بیش از ۶۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های سیل زده استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محمدتقی زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن گلستان امروز در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان گمیشان گفت:این کمک‌های بلاعوض برای معیشت، ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی به ۱۴ هزار خانوار سیل زده استان پرداخت شده است.

محمدتقی زمانی‌نژاد افزود: ۲۱ هزار واحدمسکونی استان در اثر سیل و رانش زمین، خسارت دیدند که هفت هزار و ۳۰۰ واحد احداثی و ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحدمسکونی نیز تعمیراتی است.

زمانی نژاد گفت: تقریباً برای همه این واحد‌ها پرونده تشکیل و به بانک‌ها معرفی شده است که با ۱۶ هزار و ۸۰۰ مالک برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت: تعمیرات ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحدمسکونی با پرداخت ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات نیز در مناطق سیل‌زده استان به پایان رسیده است.

زمانی نژاد افزود: برخی از واحد‌های مسکونی پس از فروکش کردن سیلاب دچار آسیب شدند که برای نوسازی و بازسازی این واحد‌ها دولت سه هزار سهمیه جدید به استان ابلاغ کرد.

به گفته او، تسهیلات موردنیاز برای تعمیر و ساخت این واحد‌ها در دولت مصوب شده، اما هنوز بانک مرکزی آن را به استان ابلاغ نکرده است.


انتهای پیام / فا

 

پرداخت کمک بلاعوض به خانواده‌های سیل زده گلستان 

برچسب ها: سیل ، اخبار استان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.