دولت مصمم است با تخصیص اعتبار، پروژه مسکن مهر را در سراسر کشور تا پایان سال ۹۸ به اتمام برساند.

تکمیل ۸۹ درصد از پروژه مسکن مهر در دولت دوازدهم/ پرونده مسکن مهر در سال ۹۸ بسته می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسکن در همه جوامع یک نیاز ضروری به حساب می‌آید، نیازی که رسیدن به آن در شرایط کنونی و التهابات اقتصادی تبدیل به یک امر سخت و مهم شده است؛ در این میان طرحی برای خانه دار شدن آسان به وجود آمد؛ تحت عنوان «مسکن مهر»، این طرح در ابتدا در قالب بند «د» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد و سپس بر مبنای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، به صورت پیوسته در دستور کار قرار گرفت.

پیشرفت ۷۰ درصد مسکن مهر در دولت دهم

به نوعی می‌توان گفت، دولت به منظور پاسخگویی به نیاز مردم در تأمین مسکن، طرح مسکن مهر را مطرح کرد و متعهد شد با اجرای این طرح سالیانه یک و نیم میلیون واحد مسکونی در سطح کشور بسازد؛ از طرفی یکی از اهداف این طرح خانه‌دار کردن قشر‌های کم درآمد بود. اوایل سال ۹۲ بود که دولت دهم مسکن مهر را با پیشرفت ۷۰ درصدی تحویل دولت یازدهم داد.

علی نیکزاد وزیر مسکن دولت دهم در ابتدای خرداد ۹۲ بیان کرده بود؛ از ابتدای دولت نهم بالغ بر چهار میلیون و ۴۰۰ هزار  واحد مسکن مهر در شهر‌ها و روستا‌ها شروع به ساخت شدند که نیمی از این تعداد مسکن در روستا‌ها احداث شدند و تعداد یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا خرداد ۹۲ تحویل شده و مابقی مسکن‌های روستایی می‌بایست تا پایان دولت دهم تحویل داده شوند.
او اضافه کرد: در حوزه مسکن مهر شهری حدود یک میلیون و  ۲۰۰ هزار واحد تا زمان درج گزارش تکمیل شده و مابقی همچنان در دست ساخت هستند که تکمیل و تحویل آنها به دولت یازدهم کشیده می‌شود.

تکمیل ۸۹ درصد از پروژه مسکن مهر توسط دولت دوازدهم

افتتاح ۴۵ درصد از طرح های مسکن مهر در دولت یازدهم

تا روز ۲۲ مرداد سال ۹۶ تعداد یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۲۹ واحد مسکن مهر تکمیل و افتتاح شد که حدود ۴۵ درصد از این تعداد در زمان دولت یازدهم افتتاح و تعداد یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۵۲ واحد به عبارتی ۵۶ درصد از این واحدها در دولت یازدهم تحویل خانوار‌ها شده است.

تحقق ۸۹ درصدی از یک وعده 

طبق گزارش منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی دولت، هدفگذاری پروژه در سال ۹۷ تکمیل و تحویل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی مهم بوده که به میزان ۸۹ درصد محقق شده است. از طرفی  واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام ساخت با میزان سود صفر درصد و خرید مصالح از «بازار تعهدی» با تخفیف ۳۰ درصدی، بخشی از برنامه بسته جدید رونق مسکن است.

تکمیل ۸۹ درصد از پروژه مسکن مهر توسط دولت دوازدهم

 اگرچه ۸۹ درصد از تکمیل پروژه مسکن مهر انجام شده است و دولت مصمم است با تخصیص اعتبار، پروژه مسکن مهر را در سراسر کشور تا پایان سال ۹۸ به اتمام برساند.


بیشتر بخوانید: اقتصاد لیبرالی و سرمایه‌داری به کار ما نمی‌آید/ ضرورت بازسازی اقتصادی و فرهنگی بر اساس گام دوم انقلاب


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار