مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه سوم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف دپوی ۱۸ میلیارد ریالی کالای قاچاق در چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز یکشنبه سوم شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق در چابهار

رئیس ستاد انتظامی  سیستان وبلوچستان از کشف انبار دپوی شیرخشک و خوراک دام قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در چابهار خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان "چابهار"در پی اقدامات اطلاعاتی و انجام یک سری تحقیقات میدانی انباری را در منطقه آزاد چابهار که محل دپوی مقادیری زیادی شیر خشک و خوراک دام قاچاق بود شناسایی کردند.

او  افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت به انبار مذکور اعزام که در بازرسی از آن مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۴۲ تن و ۸۷۵ کیلو شیر خشک و ۱۵ تن و ۷۵۰ کیلو سبوس دامی که فاقد هرگونه مجوز گمرکی بود را کشف کردند.

رئیس ستاد انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به متواری بودن فرد خاطی گفت:ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۱۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی  افزود: از آنجایی که پدیده شوم قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود پلیس به عنوان حافظ منافع مردم با قاطعیت تمام با افرادی که بخواهند با واردات کالای قاچاق به اقتصاد کشور ضربه وارد کند برخورد خواهد کرد.

سردار جعفری در پایان از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان کالا و مخلان نظام اقتصادی با شماره فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

کشف ۲۳۸۰ متر پارچه قاچاق از یک دستگاه پژو

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۲۳۸۰ متر پارچه قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ حمید نوری گفت:  دیروز  ماموران یگان امداد این فرماندهی هنگام گشت زنی در محور نیکشهر _چابهار به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲ هزار و ۳۸۰ متر پارچه قاچاق به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: خودرو پژو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف بیش از ۲۵ هزار لیتر گازوئیل در" نیمروز "

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از کشف ۲۵ هزار و ۲۹۰ لیتر گازوئیل قاچاق و دستگیری یک متهم در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ علی میر  گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، مأموران پلیس شهرستان نیمروز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "نهبندان به زابل" به یک تریلی‌سوخت‌کش مشکوک شدند.

او  افزود: مأموران پس از بازرسی از این تریلی ۲۵ هزارو ۲۹۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

سرهنگ میر گفت: مأموران پس از توقیف خودرو، متهم را دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

تعزیر قاچاقچی سوخت در ایرانشهر

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از تعزیر قاچاقچی سوخت و کشف ۱۴ هزار لیتر مواد سوختی از نوع گازوئیل در حین گشت زنی ماموران در محور ایرانشهر به سرباز خبرداد.

حیدر میرزایی  اظهار کرد: مأمورین پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر در حین گشت زنی در محور ایرانشهر به سرباز به یک دستگاه خودروی تانکر مشکوک شدند که پس از تعقیب و گریز و با متوقف کردن خودرو مقدار ۱۴ هزار لیتر مواد سوختی از نوع گازوئیل کشف شد.

او افزود: در همین راستا قاچاقچی دستگیر و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ایرانشهر ارسال و در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز مورد رسیدگی قرار گرفت.

حیدر میرزایی تصریح کرد: شعبه رسیدگی کننده با توجه به نحوه کشف کالا و مستندات موجود در پرونده تخلف را وارد دانست و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به میزان ۶۶۹ میلیون و ۹۴۲ هزار ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با ۸ فقره سرقت در"زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای با ۸ فقره سرقت ابزار و لوازم ماشین آلات کشاورزی خبر داد.

سرهنگ  احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع ۳ فقره سرقت لوازم و ابزار آلات کشاورزی از روستا‌های حاشیه شهرستان زابل، رسیدگی موضوع در دستور کار ماموران تجسس کلانتری ۱۱ زابل قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با بررسی دقیق سرقت‌ها و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار مظنون و او را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی متهم را با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش در روستای کرباسک دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: متهم ۳۳ ساله در بازجویی اولیه در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۸ فقره سرقت لوازم و ابزار آلات کشاورزی و خودرو باهمدستی برادر ۲۶ ساله اش و فروش لوازم به یک مالخر درشهر زابل اعتراف کرد.

او ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی دستگیری مالخر و بازرسی از کارگاه ضایعتی اش در دستور کار قرار گرفت که طی یک اقدام ضربتی فرد مالخر بازداشت و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر زیادی از لوازم و ابزار آلات کشاورزی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل  افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در "ایرانشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف بیش از ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ محمود سعادتی گفت: دیروز ماموران ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۹ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار