فلفل سیاه جزو ادویه‌های اصلی غذاست که افزون بر طعم و عطر دلپذیری که به مواد غذایی می‌بخشد خواص درمانی زیادی هم دارد،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فلفل سیاه برای پوست ومو مفید است و می‌تواند به عنوان ماسک استفاده شود. فلفل سیاه که نام علمی آن پیپرنیگروم است، میوه خشک شده‌ای است که از آن به عنوان ادویه استفاده می‌شود و این همان فلفل سیاهی است که برای بیشتر ما آشناست. این ادویه، بومی جنوب هند و قسمت‌های دیگری از جنوب آسیاست و از دو هزار سال پیش از میلاد مسیح، در آشپزی هندی کاربرد داشته است. فلفل سیاه منبع بزرگی از منیزیم، ویتامین K، آهن و فیبر است. همچنین حاوی ترکیبی به نام پیپرین است که در آروماتراپی برای تسکین درد عضلات، مشکلات گوارشی و حتی آرتروز التهابی استفاده می‌شود.

ماسک فلفل سیاه را برای پوست و مو امتحان کنید!


بیشتربخوانید: ۴ تست ساده برای آگاهی از سلامت مو + راهکارهای محافظت


کاهش چین و چروک پوست
آنتی اکسیدان‌های موجود در فلفل سیاه با رادیکال‌های آزادی که سبب بروز علایم پیری می‌شود مبارزه می‌کند و علایم پیری زودرس یعنی چین و چروک‌های ریز و حتی لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا اثرش را روی پوست خود ببینید. یک قاشق چای خوری فلفل سیاه را با همین اندازه عسل یا زردچوبه ترکیب و کمی آب به آن اضافه کنید و ماسک به دست آمده را روزی دو بار روی صورت‌تان بگذارید.

لایه برداری پوست‌
می‌توانید از فلفل سیاه برای لایه برداری و زدودن سلول‌های مرده پوست استفاده کنید. مقداری فلفل سیاه را خرد و اسکراب درست کنید. یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه پودر شده و یک قاشق چای خوری ماست را با هم ترکیب کنید و آن را به صورت‌تان بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. این ماسک کمک می‌کند پوست‌تان را لایه برداری و صاف و درخشان کنید. فلفل سیاه به بهبود گردش خون و تامین اکسیژن و مواد مغذی بیشتر برای پوست کمک می‌کند و خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی آن از بروز آکنه پیشگیری می‌کند.

درمان لک و پیس
لک و پیس عارضه‌ای است که باعث می‌شود پوست در برخی از قسمت‌ها رنگدانه‌های خود را از دست بدهد. وقتی پوست شما رنگدانه‌های طبیعی‌اش را از دست می‌دهد، سفید می‌شود.

کمک به درمان شوره سر
اگر دچار شوره سر هستید، فلفل سیاه یکی از بهترین درمان هاست. یک قاشق چای خوری فلفل سیاه خرد شده را به یک کاسه کشک اضافه کنید و به پوست سرتان بزنید، اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. آن روز از شامپو استفاده نکنید. می‌توانید روز بعد به موهای‌تان شامپو بزنید. در استفاده از فلفل سیاه زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است پوست سرتان را بسوزاند.

رویش مجدد مو
یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه را با همین اندازه عسل ترکیب کنید و به پوست سرتان بزنید. این کار باعث تقویت ریشه مو می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار