سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: سالانه ۱۲۰ تن عسل در شهرستان نمین تولید می‌شود.

شهرام محسنی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: تعداد کندو‌های زنبور عسل شهرستان بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ کندو می‌باشد که ۱۰۰ درصد آن‌ها به صورت مدرن هستند.

او اضافه کرد: تعداد افرادی که به این حرفه مشغول هستند ۲۱۵ نفر می‌باشند و تعداد ۴۶ نفر در این زنبورستان‌ها به عنوان کارگر و تکنیسین زنبورداری مشغول بکار هستند و مجموع افرادی که در این حرفه مشغول به کارند ۲۶۱ نفر می‌باشد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین در ادامه سخنان خود افزود: میزان تولید عسل این شهرستان ۱۲۰ تن و میانگین تولید از هر کندوی مدرن ۱۶ کیلوگرم می‌باشد.

محسنی بیان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین به منظور گسترش صنعت زنبورداری در منطقه با برگزاری کارگاه‌های فنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت و واگذاری تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان این حرفه از آنان حمایت می‌کند.

او گفت : با عنایت به اینکه اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارد که ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولید کنندگان با رغبت بیشتری جهت تولید آن به این مدیریت مراجعه نموده و از نظرات کارشناسان این مدیریت برای افزایش تولید این محصول ارزشمند استفاده نموده و آموزه های خویش را در زنبورستانهای خود بکار می بندند.

انتهای پیام/ح

بیش از ۷ هزار کندو‌ی زنبور عسل در شهرستان نمین وجود دارد

برچسب ها: عسل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.