معاون مرکزملی هوا و تغییر اقلیم گفت:اندازه گیری آلاینده گازن ازن به دلیل خطر ناک بودن به صورت ساعتی است.

گل علیزاده معاون مرکزملی هوا و تغییر اقلیم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اندازه گیری آلاینده گاز ازن اظهار کرد: در کشور ۲۰۵ ایستگاه سنجش آلاینده وجود دارد که ۲۹ ایستگاه مربوط به استان تهران است که ۲۲ ایستگاه آن مجهز به سنسور آلاینده ازن است.

او افزود:اعداد شاخص آلاینده ازن نیز مانند آلاینده‌های دیگر است به این صورت که عدد یک تا ۵۰ وضعیت پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۰ به بعد ناسالم برای تمام گروه‌ها یا وضعیت هشدار است.

به گفته گل علیزاده آلاینده ازن یک آلاینده ثانویه است که گاز ناکس و تابش خورشید از جمله منابع این آلاینده محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: با توجه به این که آلاینده ذرات ۲.۵ میکرون نیز یکی از آلاینده‌های مهم در کلان شهر‌ها است، اما خطر پذیری ازن و ذرات ۲.۵ میکرون به یک اندازه هستند.

معاون مرکزملی هوا و تغییر اقلیم گفت: اندازه گیری آلاینده گازن ازن به دلیل خطر ناک بودن به صورت ساعتی است و در کوتاه مدت صورت می‌گیرد.

او همچنین اشاره‌ای به اجرای طرح کهاب کرد و افزود: برای اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد به صورتی که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این طرح ورود نمی‌کند.

به گفته گل علیزاده با این که جایگاه داران سوخت حق تبخیر را می‌گیرند، اما جذب طرح کهاب نمی‌شوند، اما خوشبختانه کشور تکنولوژی این طرح را دارد و انبار‌های نفت مجهز به این طرح شده اند.

انتهای پیام/

آلاینده ذرات ۲.۵ میکرون یکی از آلاینده‌های مهم در کلان شهر‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار