رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور از کاهش ۳۵ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خرید گندم از کشاورزان در سال جاری هفت و نیم میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه حدود ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد این در حالی است که در تولید گندم کاهش تولید نداریم.

او افزود: یکی از دلایل کاهش خرید تضمینی از گندم از کشاورزان پایین بودن قیمت خرید گندم است که توسط شورای اقتصاد کشور تعیین شده و دیگری نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان است.

هاشمی با تاکید بر اینکه نه تنها قیمت ۱۷۰۰ تومان برای هرکیلوگرم گندم مورد رضایت کشاورزان نیست و حتی از نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران نیز راضی نیستیم، افزود: بعد از تحویل گندم به دولت، حداقل ۴۰ تا ۶۰ روز طول می‌کشد تا اولین واریزی به حساب کشاورز انجام شود این درحالی است که کشاورزان بدهکارند و به نقدینگی نیاز دارند تا نهاده‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

او افزود:در کشور حدود دو میلیون هکتار زمین زراعی آبی و ۴ میلیون هکتار زمین زراعی دیمی برای کاشت گندم وجود دارد و کمبود بارش و شرایط آب و هوایی تا اندازه‌ای در تولید گندم تاثیر گذار بوده، اما در تولید گندم مشکل چندانی نداشته ایم و به اندازه مصرف داخلی و حتی بیشتر توانستیم تولید کرده و به خودکفایی برسیم.

 

انتهای پیام/ش

 خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۳۵ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.