محمدرضا زمردیان گفت:بخش‌های جنبی جدیدی به جشنواره بیست و دوم اضافه شده است تا مردم از طریق بخش های مختلف در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زمردیان رئیس جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تشریح بخش‌های تازه این جشنواره اظهار کرد:بخش‌های جنبی جدیدی به جشنواره بیست و دوم اضافه شده است تا ضمن جلب مشارکت بیشتر مردم، موضوع شهرنشینی و خوب زندگی کردن در شهر از یک سو و بیان فرهنگ و آداب و رسوم و تاریخ ایرانیان به سایر مردم دنیا از طریق قصه از سوی دیگر مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود:در این راستا براساس هماهنگی صورت گرفته با شهرداری تهران به عنوان حامی فرهنگی جشنواره، مسابقه‌ای تحت عنوان «قصه شهر من» ذیل بخش عمومی جشنواره در نظر گرفته شد تا شهروندان تهرانی، در طول ۹۰ ثانیه قصه‌ای از شهر و زیست شهری خود روایت کنند.

زمردیان گفت:طبق توافق صورت گرفته با کانون زبان ایران، بخش دیگری به عنوان بخش جنبی قصه ۹۰ ثانیه در نظر گرفته شده است تا زبان‌آموزان و همچنین مدرسان کانون زبان ایران، قصه‌هایی که به بیان فرهنگ، آداب، رسوم، تمدن و زیبایی‌های ایران می‌پردازد را به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و عربی بیان کنند.

وی گفت:قرار است امسال با مشارکت «باشگاه خبرنگاران جوان» بخش قصه زندگی خبرنگاران به صورت گسترده‌تر مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اهالی مطبوعات، گزارشگران رادیو و تلویزیون و تمام آن‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند در این بخش قصه زندگی حرفه‌ای خود را روایت کنند؛یک اتفاق تازه دیگر، اعمال داوری اعضای نوجوان کانون در کنار داوری تخصصی است.

تصمیم بر آن شده تا علاوه بر داوری تخصصی آثار ارسالی به جشنواره، این آثار در هر سه مرحله استانی، منطقه‌ای و ملی توسط نوجوانان عضو انجمن‌های تخصصی کانون از جمله انجمن ادبی، انجمن قصه‌گویی و انجمن نمایش هم داوری شود تا در نهایت بهترین اثر از نگاه آن‌ها نیز مورد تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار