بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس دستیابی به توافق تجاری با آمریکا را دشوار توصیف کرد.

جانسون: توافق تجاری با آمریکا آسان نخواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به دلیل موانع موجود در مقابل کالا‌های این کشور برای ورود به بازار آمریکا، دستیابی به توافق تجاری با واشنگتن را آسان ندانست.

نخست وزیر انگلیس پیش از سفر به فرانسه برای حضور در نشست گروه هفت گفت برخی کالا‌های این کشور از جمله گوشت گاو و گوسفند به دلایل بوروکراسی برای ورود به بازار‌های آمریکا با مشکل مواجه هستند. به گفته جانسون در مواردی برخی کالا‌های ساخت انگلیس به علت اعمال محدودیت‌های غذایی و دارویی اجازه ورود به بازار آمریکا را ندارند.

جانسون افزود در گفت و گوی تلفنی که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشست گروه هفت داشته، این موضوع را با او مطرح کرده است. او گفت برخی از بخش‌های اقتصاد انگلیس از جمله بخش بهداشت ملی تا زمانیکه توافق تجاری با آمریکا ادامه داشته باشد، کاملا بدون محدودیت خواهند بود.

نخست‌وزیر انگلیس گفته است قصد دارد در دیدار با  رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست جی ۷ از او بخواهد به جنگ تجاری که در حال حاضر رشد اقتصادی را در سراسر جهان بی‌ثبات کرده است پایان دهد. جانسون در ادامه به خبرنگاران گفت: بسیار نگران راهی هستم که تجارت جهانی در پیش گرفته است. ما شاهد افزایش روزافزون سیستم حمایت از تولیدات داخلی و اعمال تعرفه هستیم.

نشست گروه ۷ سال ۲۰۱۹ در فرانسه از تاریخ دوم تا چهارم شهریور در تفرجگاه ساحلی بیایتز در حال برگزاری است. در این نشست، نمایندگانی از اتحادیه اروپا و سازمان‌های مهم بین المللی مانند سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی شرکت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر انگلیس وآمریکا
آخرین اخبار