صدیقه ببران، مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو درباره تغییر اقلیم و سازگاری با این پدیده با محوریت تاثیر آن بر صنعت آب و برق را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: بررسی تحولات سرزمینی الگوهای رفتاری، اجتماعی و تغییرات تکنولوژیک در صنعت آب و برق و همچنین جلب مشارکت رسانه و شبکههای اجتماعی در برنامههای سازگاری با تغییر اقلیم از دیگر اهدافی است که در دومین جشنواره نیرو و رسانه درصدد دستیابی به آن هستیم.
او افزود: برای این دوره از جشنواره محورهایی از قبیل «تجربیات موفق مرتبط با مدیریت مصرف و کاهش تلفات آب و برق»، «تجربیات موفق سازگاری با کم آبی در حوزههای کشاورزی»، «توانمندیهای بخشهای غیردولتی و دولتی در حوزههای آب و برق»، «مهاجرتهای ناشی از تغییر اقلیم و پایداری سکونتگاهها در این شرایط» و همچنین «آمایش سرزمین و سازگاری با تغییر اقلیم» در نظر گرفته شده است.
ببران ادامه داد: «تغییر الگوی زندگی و مصرف شهری و روستایی در شرایط تغییر اقلیم»، «مدیریت تامین و مصرف آب، غذا و انرژی در شرایط تغییر اقلیم»، «اهمیت استفاده از آب خاکستری و مصرف مجدد پساب در سازگاری با تغییر اقلیم»، «تاثیر تغییر اقلیم، فقر و نابرابری، چالشهای اجتماعی – اقتصادی در توسعه پایدار و تابآوری جامعه»، «کاهش مخاطرات تغییرات اقلیم در ایران و کاهش تنشهای ناشی از ازدیاد جمعیت»، «پایدارسازی منابع آب و انرژی و مدیریت ریسک در شرایط اقلیم» و همچنین «وقوع سیلابهای بزرگ، گرمایش زمین و تغییرات جمعیتی و اجتماعی در اثر تغییر اقلیم» از دیگر محورهای دومین جشنواره نیرو و رسانه است.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو تاکید کرد: همچنین برای این دوره از جشنواره نیرو و رسانه رشتههایی از قبیل: تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، طرح، اینفوگرافی، طنز و کاریکاتور، سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس و گرافیک، صفحه آرایی و موشن گرافی در نظر گرفته شده است.
وی زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را یکم تا ۳۰ مهر امسال دانست و افزود: بازه زمانی انتشار آثار بایستی از اول فروردین
تا ۳۱ شهریور سال ۹۸ در یکی از رسانههای رسمی، مکتوب، و دیداری و شنیداری باشد که علاقهمندان به منظور شرکت در این دوره از جشنواره نیرو و رسانه میتوانند به وب سایت این جشنواره به نشانی مراجعه کنند.
انتهای پیام/ا
جشنواره نیرو و رسانه برگزار میشود