سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین از راه اندازی چند واحد جدید این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: راه اندازی این واحد‌ها به تنوع رشته‌های تحصیلی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دانش کار آراسته سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در جمع خبرنگاران از راه اندازی چند واحد جدید این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: این واحد‌ها در زمینه رشته‌های علوم قضایی، انتظامی، فرهنگ و هنر و مددکاری اجتماعی خواهد بود.

دانش کار آراسته با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است افزود: تعدادی از رشته‌های این دانشگاه را به علت نبود مرکز یا منسوخ شدن و یا حذف کردیم.

به گفته او، هم اکنون ۱۴ رشته جدید در قزوین راه اندازی شده است که برخی مراکز نوآوری هستند، در این زمینه می‌توان به شیرینی سنتی اشاره کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با تاکید براینکه این دانشگاه در سال ۹۸ تاکنون افزایش شهریه نداشته است افزود:افزایش شهریه این دانشگاه از طریق دستورالعمل‌ها و ابلاغیه وزارت علوم است که درصورت ابلاغ از ترم بعد اعمال می‌شود.

او با اشاره به شروع ثبت نام در این دانشگاه گفت:از ۲۸ مرداد شروع ثبت نام دانشجویان شروع شده است.

دانش کار آراسته توضیح داد:برای ترم جدید در ۱۲۵ کد رشته محل دانشجو پذیرش می‌شوند که هرکدام ۵۰ نفر ظرفیت دارند، درمجموع ۶ هزارنفر ظرفیت جذب داریم.

او با اشاره به تحصیل ۴ هزار و ۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه افزود: ۷۰ درصد واحد‌های درسی این دانشگاه عملی و تنها ۳۰ درصد نظری است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ادامه داد:در هر مقطع تحصیلی دانشگاه ۵۱۲ ساعت کار مفید عملی به دانشجویان ارائه می‌شود.

دانش کار آراسته با اشاره به تفاوت آموزش‌ها در این دانشگاه با سایر نظام‌های آموزشی تصریح کرد:این تفاوت‌ها در بالابودن تعداد ساعت آموزش و تعداد ساعت کارورزی است.

او درباره وضعیت این دانشگاه در استان قزوین خاطرنشان کرد:در استان قزوین علاوه بر آموزش‌های مهارتی در قالب ۵ مرکز نوآوری به دانشجویان خلاق برای کسب و کار‌های دانش بنیان کمک می‌شود.

دانش کار آراسته درخصوص رشته‌های مورد آموزش این دانشگاه هم توضیح داد:هم اکنون در زمینه شیرینی سنتی و مواد غذایی و گیاهان دارویی آموزش‌هایی ارائه می‌دهیم تا تجاری سازی شود.

او با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز این دانشگاه در استان قزوین خاطرنشان کرد:در فرآیند سطح بندی که اول سال ۹۸ صورت گرفته از ۱۰ مرکز استان ۶ مرکز در سطح دو آموزش عالی قرارگرفته اند که ظرفیت بین المللی شدن دارند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همچنین درباره راهبرد‌های این دانشگاه هم توضیح داد:ساماندهی مدرسان در قالب ارزیابی و بازنگری آنان یکی از راهبرد‌هایی است که دنبال می‌کنیم و همچنین راهبرد بین المللی شدن در دستورکار قراردارد که به دنبال جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی مراکز برون مرزی هستیم.

او ادامه داد:توسعه و از نو راه اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر راهبرد‌هایی است که این دانشگاه دنبال می‌کند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به موفقیت مراکز این دانشگاه گفت:مرکز علوم و فنون دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین جزو ۱۰ مرکز برتر کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/ک

نشست خبری سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار