یک دیپلمات فرانسوی می‌گوید مکرون در جریان نهار کاری با ترامپ در حاشیه نشست گروه هفت، طرح خود درباره کاهش تنش‌های ایران و آمریکا را برای وی تشریح کرده است.

مکرون جزئیات طرح کاهش تنش‌های ایران و آمریکا را برای ترhمپ تشریح کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک دیپلمات فرانسوی در گفتگو با آسوشیتد پرس، اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در جریان نهار کاری با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، در حاشیه نشست گروه ۷، طرح خود درخصوص کاهش تنش‌های ایران و آمریکا را برای وی تشریح کرده است.

طبق ادعای این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، بر اساس طرح فرانسه، به ایران اجازه صادرات نفت برای مدت زمان محدودی داده خواهد شد. در قبال آن، ایران نیز باید متعهد به اجرای کامل بند‌های توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ شود، تنش‌ها در منطقه خلیج فارس را کاهش دهد و با برگزاری مذاکرات موافقت کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیش از نشست سران گروه ۷ تاکید کرد خواستار جنگ با ایران نیست بلکه به دنبال توافق است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه افزود مکرون در دیدار با ترامپ به وی پیشنهاد کرد به تهران اجازه دهد در مقابل خودداری از غنی سازی اورانیوم، بخشی از نفت خود را برای مدتی مشخص بفروشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
مگه ما مسخره ات شدیم که هی میگی بفروش و بعد میگی نفروش
ما مبارزه میکنیم تا اونا تسلیم بشن
تنش کم نمیکنیم تا ترامپ به توافق اصلی برگرده و تضمین کنه الکی زیر توافق نزنه
البته از این دیوونه هیچ انتظاری نیست میگه چشم و شب میخابه صبح میگه نه
Iran (Islamic Republic of)
جانباز 70 درصد
۰۸:۲۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و سیاسی قطع وابستگی به درآمد نفتی می باشد خام فروشی دیگر جایز نیست . باید سختی ها را تحمل کنیم تا به استقلال اقتصادی همه جانبه برسیم . مگر نه اینکه توانستیم موشک بالستیک و نقطه زن و پهباد زن و .... بسازییم بنابراین به راحتی قادر خواهیم بود بقیه موارد را نیز بسازییم . پراید و سمند و پژویی بسازییم که دیگر قاتل نباشند . داروی ایرانی تولید کنیم که خارجیها در صدد خرید از آن باشند . بنزین و گازوییل و مشتقات نفتی و گازی بفروشیم نه نفت و گاز خام . اگر ترامپ موافقت نکند چقدر خوب خواهد شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
نه تو رو خدا خجالت نكش بيا با ما جنگ هم بكن !
آخرین اخبار