وکیل زاده گفت: مقرر شده از ابتدای شهریور ماه به خودرو‌هایی که فاقد کارت سوخت اختصاصی هستند فقط ۳۰ لیتر سوخت با کارت جایگاهداران  تحویل شود.

جزئیات اجرای طرح عرضه سوخت با کارت سوخت شخصی/محدودیت در عرضه با کارت سوخت جایگاهدارانبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وکیل زاده مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در  برنامه گفت و گوی۱۸:۳۰ در خصوص جزئیات اجرای عرضه سوخت با کارت سوخت شخصی تصریح کرد: مقرر شده از ابتدای شهریور ماه به خودرو‌هایی که فاقد کارت سوخت اختصاصی هستند فقط ۳۰ لیتر سوخت با کارت جایگاهداران  تحویل شود اما از نظر تعداد دفعات سوختگیری در روز در حال حاضر هیچ محدودیتی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاهداران ۳۰ لیتر شد


وی درباره روند صدور کارت سوخت گفت:  تاکنون ۲ میلیون کارت سوخت جدید صادر شده و حدود یک میلیون کارت  هم در باجه‌های معطله اداره پست آماده تحویل است.

وکیل زاده اظهار کرد: تاکنون به طور متوسط برای هر خودرو ۲ کارت سوخت صادر شده است.

وکیل زاده افزود: از ۲۲ مرداد ماه برنامه محدودیت در سوختگیری خودرو‌ها اعلام شده بود و هموطنان فرصت کافی برای بازیابی رمز و درخواست کارت سوخت المثنی  را داشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر فقط در ۴ کلان شهر استفاده از کارت سوخت الزامی است و این طرح پس از آمارگیری از توان اجرایی در کل کشور اعمال می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و  پخش فرآورده‌های نفتی یکی از اهداف الزام استفاده از کارت سوخت را کنترل و نظارت برمصرف سوخت اعلام کرد و گفت: در صورت استفاده از کارت سوخت شخصی، ما از طریق سامانه هوشمند سوخت می توانیم رصد کنیم که هر خودرو به تفکیک مدل آن  روزانه چقدر بنزین مصرف کرده واگر این طرح سراسری اجرا شود امکان کنترل و مدیریت مصرف سوخت وجود دارد.


وی درباره هزینه دریافت کارت سوخت تصریح کرد: مالکان خودرو که برای گرفتن کارت سوخت به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند ۱۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند و چنانچه از ثبت نام در سامانه دولت همراه اقدام کنند و اداره پست در منزل تحویل دهد ۱۰ هزار تومان مطالبه می‌کند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درباره افرادی که رمز کارت خود را فراموش کرده اند گفت: این افراد یکماه فرصت دارند تا با استفاده از ۴ رقم آخر کد ملی شخصی که نام او پشت کارت سوخت درج شده، به عنوان رمز کارت در جایگاه سوخت‌گیری، استفاده کنند و کارت خود را رمز گذاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار