معاملات مرداد بورس اوراق بهادار تهران از افزایش ۵.۱۷ درصدی شاخص کل خبر می‌دهد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی بورس تهران، در پایان معاملات مرداد ۹۸، شاخص کل بورس تهران با ۱۳۰۷۰ واحد افزایش نسبت به تیر ۹۸، به رقم ۲۶۶۱۲۷ واحد رسید که ۱۷ / ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاخص بازار اول با ۶۸۳۰ واحد افزایش به رقم ۱۹۳۳۶۸ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۳۸۴۵۳ واحد افزایش عدد ۵۴۱۴۰۶ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۶۶ / ۳ درصد و ۶۵ / ۷ درصد افزایش نسبت به ماه قبل مواجه شدند.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۱۷۵۶ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۷۲۱۲۵ واحد رسید و با ۴۷ / ۱۹ درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.


بیشتر بخوانید:جزییات ابلاغیه جدید توانیر برای خرید برق صنایع از بورس انرژی/ متوسط نرخ ترانزیت برق مشخص شد


در دومین ماه از تابستان ۹۸، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۱۵۶۳۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به تیر ۹۸، ۲۱ درصد کاهش یافته است.

در ضمن تعداد ۶۴۱۲۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۶ میلیون و ۴۴۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۸ درصد کاهش و ۱۶ درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۶۹۲ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل ۷۳۳۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با ۵۸ درصد و ۵۷ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۷ میلیون و ۳۶ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل ۷۰۲۵ میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب ۶۹ درصد و ۷۰ درصد کاهش نسبت به تیر ماه داشته است.

همچنین در بازار مشتقه، تعداد ۲۰۱ هزار قرارداد به ارزش ۵۶ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۱۰۰ درصد و ۷۹ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار