هواشناسی بوشهر از بالابودن شرجی و احتمال رخ دادن سامانه‌های همرفتی در این هفته خبر داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد این هفته در بیشتر ساعات جریان‌ها، جنوبی هستند، بنابراین بالا بودن رطوبت هوا، غبار محلی و در ابتدای صبح در برخی نقاط وقوع مه از پدیده‌های غالب در استان خواهند بود.

زهرا راستگو افزود: در این مدت به سبب افزایش رطوبت هوا، عصرها تا اوایل شب، احتمال رخداد سامانه‌های همرفتی محلی در مناطق جنوبی و شرقی استان و نفوذ آن به سایر نقاط به صورت افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای به همراه گردوخاک، رعدوبرق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

او بیان کرد: بر این اساس، آسمان استان تا فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط پدیده مه و در طول روز وزش ملایم باد پیش بینی می‌شود که  در ساعاتی از عصر تا اوایل شب در پاره‌ای نقاط به ویژه ارتفاعات استان شاهد افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی خواهیم بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد در این مدت، متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و در ساعاتی از بعدازظهر تا شب در برخی نقاط تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود و ارتفاع موج دریا، ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ساعات بعدازظهر تا شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

راستگو عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر مد اول دریا ساعت ۰۲:۱۲ بامداد، جزر اول ۱۰:۴۵، مد دوم دریا ساعت ۱۵:۲۴ و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۱۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.