مهم‌ترین حوادث امروز ۲ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۲ تن چوب قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی قاچاق و دستگیری یک نفر خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در هنگام گشت زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان این که ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق کشف کردند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی ارزش ریالی چوب‌های قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان، ۵۵۰ میلیون برآورد کرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۹۷ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک کامیون و کشف ۹۷ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک کامیون مشکوک و دستور ایست دادند.

او افزود: راننده خودرو بدون توجه به ایست ماموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۹۷ کیلو تریاک کشف کنند.

توقیف کامیون حامل ۷۵ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: یک کامیون متوقف و در بازرسی از آن، ۷۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: مأموران انتظامی یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد ۷۵ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ قسام با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف بیش از ۳۸ کیلو مواد مخدر در نی ریز/۴ زن دستگیر شدند

فرمانده انتظامی نی ریز از کشف ۳۸ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی فرمانده انتظامی نی ریز بیان کرد: مأموران انتطامی ایست و بازرسی این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک تاکسی مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی بدنی از ۴ نفر مسافر زن که درون تاکسی بودند، میزان ۳۰ کیلو و ۴۵۰ گرم حشیش و ۸ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در اطراف کمر خود جاسازی کرده بودند کشف کردند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این خصوص ۴ نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس به منظور برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

۴ کشته و زخمی در واژگونی تیبا

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری تیبا در محور ارسنجان به آباده طشک، یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‎های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور ارسنجان به آباده طشک، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری تیبا با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی با بیان این که کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند، به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

اقرار سارقان به ۱۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق قطعات خودرو و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق شدند و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار با اشاره به این که در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان، ۱۵ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه که از آن در سرقت استفاده می‌کرده است کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال، قفل فرمان و سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از قرار دادن خودرو در کوچه‌ها و معابر خلوت و تاریک خودداری کنند.

توقیف پژو ۲۰۶ حامل ۲۵ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف یک سواری ۲۰۶ و کشف ۲۵ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۲۵ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی هشدار داد: مأموران انتظامی پاسارگاد با همه توان خود نسبت به شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ اقدام می‌کنند.

دستگیری باند سارقان خودرو و کشف ۵۰ فقره سرقت

جانشین پلیس آگاهی فارس از دستگیری باند ۵ نفره سارقان خودرو و کشف ۵۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی جانشین پلیس آگاهی فارس گفت: در پی افزایش وقوع سرقت انواع خودرو از قبیل پژو ۴۰۵، پژو پارس، زانتیا، سمند و پراید در نقاط مختلف شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان شدند و در یک عملیات پلیسی، موفق شدند باند ۵ نفره را دستگیر کنند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان در بازجویی فنی و تخصصی به ۵۰ فقره سرقت خودرو در شهر‌های شیراز و بندرعباس اقرار کردند، ادامه داد: این سارقان حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و برای پیشگیری از سرقت، تا حد امکان از پارکینگ‌های عمومی و وسایل بازدارنده و حفاظتی از جمله قفل فرمان، دزدگیر استفاده کنند.

انتهای پیام/چ

برچسب ها: حوادث ، نیرو انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار