نشست خبری مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اصحاب رسانه‌های گروهی استان با محوریت موفقیت و برتری این سازمان در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نشست خبری مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اصحاب رسانه های گروهی استان با محوریت موفقیت و برتری این سازمان در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان برگزار شد.

سید تقی سهرابی با اشاره به موفقیت‌های اخیر صدا و سیمای فارس برای دومین سال متوالی به عنوان مرکز برتر برترین‌ها در بیست و دومین جشنواره تولید مراکز صدا و سیمای کشور که به میزبانی استان خراسان شمالی در شهرستان بجنورد برگزار شد، گفت: صدا و سیما مرکز فارس  توانست در این جشنواره ۵ تندیس هدهد زرین و ۲۲ رتبه اول و ۳۲ رتبه دوم کسب کند.

او با تاکید بر اینکه کسب مقام برتر در یک جشنواره نشان از توجه بیشتر به خواسته و نیاز مردمی است، افزود: تولیدات مردم محور مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه تا رسیدن به حد مطلوب همچنان فاصله داریم، اظهار کرد: فارس دارای تانسیل و ظرفیت های فراوانی است که باید توانمندی آن را بیش از پیش معرفی کرد.

سهرابی، از  بهره‌برداری از ۱۶۰ طرح صدا و سیمای مرکز فارس در هفته دولت تا پایان مهرماه خبر داد  و گفت: عمده این طرح‌ها شامل ایستگاه‌های دیجیتال تلویزیونی و طرح‌های تولیدی، رفاهی و تاسیسات است که باهدف ایجاد عدالت رسانه‌ای در نقاط مختلف استان فارس به بهره برداری خواهد رسید.

او همچنین با اشاره به ساخت سریال‌های حضرت شاهچراغ (ع) و خورشید‌های سه گانه، تصریح کرد: برای ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)، جلسات متعددی با تولیت آستان مقدس شاهچراغ، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز برگزار شده و درحال مذاکره برای شروع این طرح هستیم.

سهرابی بیان کرد: پژوهش سریال خورشید‌های سه گانه هم با همکاری ۴۰ پژوهشگر به پایان رسیده و مهر امسال از این پژوهش در قالب ۴ کتاب رونمایی خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس افزود: نهایت تلاش خود را برای به کارگیری هنرمندان و عوامل بومی در ساخت این سریال‌ به کار می‌گیریم و در صورتی هم که سرمایه گذار سریال خورشید‌های سه گانه نتوانست هزینه‌های مالی این طرح را تامین کند قطعا با سرمایه گذار جدیدی وارد مذاکره خواهیم شد.

سهرابی در خصوص پرسش یک خبرنگار مبنی بر اتهامات مالی به سرمایه‌گذار اصلی سریال خورشید‌های سه‌گانه نیز توضیح داد: برای صدا و سیما مهمترین موضوع تایید و تامین سلامت مالی و کاری آثار است و در این زمینه بسیار حساسیت داریم و از آنجا که بررسی سلامت این پولهاست، چون رسانه ملی و متعلق به همه مردم است گاه ممکن است سرمایه‌گذار با یک تهیه کننده قراردادی منعقد کند و فیلمی تولید کنند، اما صدا و سیما رسانه مردمی و نهادی رسمی و حاکمیتی است.

او اظهار کرد: تاکنون موردی دال بر ورود پول‌های کثیف به ما نرسیده و همچنین مستندی دال بر اینکه سرمایه‌گذار خورشید‌های سه گانه مشکلاتی از این دست دارد، نرسیده است. اگر خبری در این باره به ما برسد صدا و سیما در این کار ورود نخواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، سرمایه پیش‌بینی شده برای خورشید‌های سه‌گانه ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

او با بیان اینکه مرکز فارس برای صدا و سیما حائز اهمیت است و از ابتدا نیز این مرکز برای یک شبکه ملی راه‌اندازی شده بود، گفت: بنابراین در حوزه فنی در حال بروزرسانی و نوسازی تجهیزات هستیم و تا حدودی این اتفاق افتاده است، HD شدن مراکز نیز در دستور کار قرار گرفته که البته این کار هزینه زیادی را دربرخواهد گرفت.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس همچنین گفت: در آرشیو و بخش کالایی آنقدر وسایل وجود دارد که بتوان در فارس یک موزه صدا و سیما داشته باشیم. مرکز فارس مزین به آثار هنرمندان فارس شده است، همچنین دیجیتال سازی برنامه‌ها نیز آغاز شده است.

سهرابی با بیان اینکه انیمیشن دیربازده است، افزود: انیمیشین "سفر‌های سعدی" در ۱۳ قسمت ۲۲ دقیقه‌ای در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد. در تامین بودجه در این حوزه با مشکلاتی رو به رو هستیم به همین دلیل کار‌ها کند پیش می‌رود.

او گفت: جذب سرمایه گذار برای کار‌های رسانه‌ای در فارس سخت است و خیران در این حوزه ورود نمی‌کنند، در حالی که ما دنبال قهرمان و افتخارآفرینان و تریبون دادن به آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/م

بهره برداری از ۱۶۰ طرح صدا و سیمای مرکز فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار