نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل خواستار ترویج گسترده هویت تاریخی و فرهنگی استان در سطح بین الملل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان در دیدار با هیئت پژوهشی به سرپرستی پروفسور جوشون مولف تاب اردبیلیلر با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: غنای تاریخی اردبیل به واسطه اینکه خواستگاه حکومت صفویه بوده، قابل توجه است و معرفی آن در سطح بین المللی ضرورت ویژه دارد.

او افزود: شکل گیری حکومت صفویه همراه با انسجام ملی و معرفی مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور همراه شد و این مهم ثمرات قابل توجهی در تاریخ کشور به دنبال داشته است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: اشتراکات دینی و فرهنگی باعث شده تا اردبیل میزبان بسیاری از علویان از تریه و سایر شور‌های اروپایی باشد و ما نیز تلاش می‌نیم تا میزبان شایسته‌ای برای آن‌ها باشیم.

در این دیدار جشکون کوکل محقق علویه شناس و استاد دانشگاه‌های ترکیه نیز گفت: بسیاری از مردم ما آرزوی زیارت مرقد شیخ صفی را دارند و احترام ویژه‌ای به این مکان مقدس قائل هستند.

او افزود: ما در دانشگاه‌های تریه تلاش مینیم تا مردم را با تاریخ اردبیل و اهمیتی ه در شناساندن دین اسلام در میان مردم تریه داشته آشنا نیم.

استاد دانشگاه ترکیه با بیان اینکه کتاب اردبیلیلر نیز با محوریت تشریح مسلک و عقاید مریدان شیخ صفی در آناتولی تدوین شده است، گفت: علویان ترکیه اعتقاد راسخی به شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی دارند و از این دو شخصیت با احترام یاد می‌کنند.

انتهای پیام/ع

غنای تاریخی اردبیل به واسطه خواستگاه حکومت صفویه است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.