چهارمین دوره جشنواره زغال اخته در کلیبر برگزار گردید.

جشنواره زغال اخته در کلیبر برگزار گردیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در این جشنواره فتحی رئیس جهاد کشاورزی استان زغال اخته را برند شهرستان کلیبر عنوان کرد و گفت: شهرستان کلیبر با تولید ۴۰ درصد زغال اخته استان در رده نخست قرار دارد.

او یکی از اهداف جشنواره را معرفی زغال اخته بعنوان گیاه دارویی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف این جشنواره معرفی زغال اخته بعنوان گیاه دارویی است که در صورت تحقق این هدف مشکل بازار این محصول حل خواهد شد.

او در خصوص حل مقطعی مشکل بازار زغال اخته نیز گفت: جهت حل مشکل مقطعی بازار زغال اخته، از دوم شهریور ماه خرید توافقی توسط تعاونی روستایی آغاز و به قیمتی بالاتر از قیمت بازار صورت خواهد گرفت.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان ضمن اشاره به وضعیت بیمه این محصول تصریح کرد: بیمه کردن این محصول در ستاد بیمه استان تصویب شده زغال اخته در لیست پوشش بیمه‌ای محصول صندوق بیمه کشور قرار گرفته است و امیدواریم از سال آینده این مهم محقق شود.

فتحی همچنین به سرمایه گذاران مژده داد جهاد کشاورزی آماده است در صورت سرمایه گذاری آنان در حوزه فرآوری زغال اخته تسهیلات ۶ درصدی اعطا کند.

در پایان این جشنواره از زغال کاران نمونه شهرستان نیز تقدیر شد.

همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از صنایع دستی و محصولات بومی محلی نیز برگزار گردید.

انتهای پیام/

جشنواره زغال اخته در کلیبر برگزار گردید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.