رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ساخت پنج بیمارستان در مناطق بزمان ایرانشهر، اسپکه نیکشهر، پلان چابهار، زرآباد کنارک و کلات سرباز در افق سال ۱۴۰۴ این دانشگاه پیش‌بینی شده است.

ساخت پنج بیمارستان در منطقه بلوچستان پیش‌بینی شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدمهران امینی‌فرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تشکیل شده که هر قسمت آن زیر پوشش یک دانشگاه علوم پزشکی شامل ایرانشهر، زاهدان و زابل قرار دارد که در این میان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ۲۰ شهرستان استان ۱۰ شهرستان را با جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیرپوشش قرار داده است.

او گفت: هم اینک حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با ۱۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت، ۵۰۸ خانه بهداشت، پنج پایگاه مراقبت مرزی، ۳۱ پایگاه سلامت، ۲۱ تسهیلات زایمانی و ۴۵۷ پزشک و دندانپزشک خدمات پیشگیری و بهداشتی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

او  ساخت ۴۰۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت مصوب در آینده را از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد و افزود: اهمیت خانه‌های بهداشت در رابطه با کنترل بیماری ها، واکسیناسیون و مراقبت از مادران باردار بسیار زیاد است به همین دلیل باید خانه‌های بهداشت در این حوزه ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر عنوان کرد: این دانشگاه به نوعی مرزدار سلامت کشور به شمار می‌رود چراکه حدود ۶۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشور‌های پاکستان و حوزه سواحل مکران را برعهده دارد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در ابتدا به عنوان دانشکده پرستاری ومامایی در سال ۱۳۷۲ با تعداد ۲۰ نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری و ۲۰ نفر دانشجوی کاردانی مامایی راه اندازی و هم اکنون با تعداد ۸۳۶ نفر دانشجو در رشته‌های (کارشناسی پرستاری، کارشناسی پیوسته وناپیوسته مامایی، کارشناسی اتاق عمل، کارشناسی هوشبری، کاردانی فوریت‌های پزشکی، کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی، کارشناسی بهداشت محیط) هنرستان بهیاری رازی از تاریخ تیر ۹۲ از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان منفک و مستقل شد.

این دانشگاه فعالیت گسترده‌ای در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم در پیش گرفته و با کنترل بیماری التور درابتدای استقلال که مرکز کانون بیماری توسط وزارت بهداشت اعلام شده بود موفق به کسب رتبه یک شده و موفقیت چشمگیری را بدست آورده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر هم این با افزون بر پنج هزار و ۴۵۴ پرسنل اعم از پزشک، پیراپزشک، پرستار، ماما، بهورز و پشتیبانی در ۲ بخش بهداشت و درمان ارائه خدمات می‌کند.

انتهای پیام/ع

ساخت ۴۰۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار