تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف کلمبیا می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در سومین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان امروز  به مصاف کلمبیا می رود، شاگردان وکیلی در حالی آماده این بازی می‌شوند که در ۲ بازی گذشته شان یک برد و یک باخت را تجربه کرده اند، آن‌ها در بازی اول مقابل بلغارستان به میدان رفتند و با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسیدند، اما در بازی دوم نتیجه‌ای دور از انتظار رقم خورد و سرو قامتان نوجوان ایرانی با نتیجه ۳ بر صفر مقابل جمهوری چک شکست خوردند تا وضعیتشان شرایط سخت و پیچیده‌ای پیدا کند.  

آن‌ها امروز از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه با کلمبیایی بازی می‌کنند که شرایط خوبی ندارد، نماینده آمریکای جنوبی همچنین تیم مطرحی نیست و انتظر می‌روند که پیروزی برابر آن کار سختی برای ایران نباشد و فردا هم به مصاف ایتالیایی قدرتمند می‌روند. شاگردان وکیلی در حالی در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شده اند که با توجه به قهرمانی در دوره گذشته آن اصلی‌ترین مدعی قهرمانی به حساب می‌روند.  

وکیلی برای آماده سازی تیمش پیش از  آغاز این رقابت‌ها در اردو‌ها و بازی‌های مختلف شرکت کرد تا تیمش وضعیت خوبی پیدا کند، تیم ملی جوانان ایران بلند قد‌ترین تیم رقابت‌ها است و همین چندی پیش هم تعدادی از بازیکنانش در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به مدال طلا دست یافتند.  


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ۳ - بلغارستان ۱ / شروع مقتدرانه شاگردان وکیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان


تیم ملی والیبال نوجوانان ایران 

اولین حضور تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۹ بود که درنهایت ایران به عنوان چهارمی آن رسید. سرو قامتان ایرانی  پس از آن مدت‌ها در این رقابت‌ها غایبو یا ناکام  بودند و سرانجام  در سال ۲۰۰۱ در مسابقاتی که به میزبانی مصر برگزار شد فینالیست شدند و در نهایت به مدال نقره دست یافتند.  این عنوان شروع جدیدی برای تیم ملی والیبال نوجوانان ایران بود، ملی پوشان نوجوان پس از آن  و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ به مدال برنز و عنوان پنجمی رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافتند و سرانجام در سال ۲۰۰۷ برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شد. این پایان کار نبود  و ایرانی‌ها در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳  به ترتیب در جایگاه‌های نایب قهرمانی، چهارمی و دهمی قرار گرفتند و در سال ۲۰۱۷ توانستند با وکیلی برای دومین مرتبه به عنوان قهرمانی برسند.  

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مجموع در رقابت‌های جهانی ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دارد آن‌ها همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم ۷ مدال طلا و یک نقره دارند و همین نشان دهنده این مسئله است که تیم ایران یکی از بهرتین‌ها و مدعیان هر مسابقاتی مطرح است.  


بیشتر بخوانید: ایران ۰ - جمهوری چک ۳ / شکست سنگین و عجیب شاگردان وکیلی در گام دوم رقابت‌های قهرمانی جهان


انتهای پیام/ 

پیش بازی تیم های ملی والیبال ایران و کلمبیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار