خبر‌ها حکایت از اطفاء آتش در جنگل‌های ارسباران دارد و آنطور که به گوش می‌رسد عملیات لکه گیری آتش سوزی در مناطق حادثه دیده آغاز شده است.

عملیات لکه گیری آتش‌سوزی آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،هرچند منابع رسمی از اطفاء کامل حریق در تمام مناطق حادثه دیده سخن می‌گویند، منابع غیر رسمی از عدم مهار کامل آتش در برخی مناطق خاص، خبر می‌دهند.

پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی  گفت: اکنون آتش در ارسباران تقریباً مهار شده است و اگر لکه گیری و مهار آتش به صورت هوایی انجام نشود، احتمال بازگشت آتش وجود دارد.

اودر این خصوص، گفته است: متأسفانه این نقص، در حوادث مشابه مانند آتش‌سوزی جنگل‌های شمال هم وجود داشت و انتظار داریم که دستگاه‌های مسئول در سطح ملی، با جدیت بیشتری با استان‌ها و مناطق درگیر با بحران‌های مشابه همکاری کنند.

در دو روز گذشته انتقاد از ناهماهنگی در برخی دستگاه‌های ملی در اطفاء آتش سوزی، به میان مردم نیز کشیده شده و در فضای مجازی به این مسئله واکنش نشان داده شده است.

هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳ فروند هلیکوپتر در منطقه مستقر شده اند، گفت: تمام نیرو‌ها عملیات پاکسازی و لکه گیری را آغاز کرده اند.

او ادامه داد: این سه فروند هلیکوپتر از سمت سپاه پاسدارن، هوانیروز ارتش و هلال احمر تامین شده و هلیکوپتر هلال احمر مجهز به بسکت می‌باشد، با توجه به اینکه مناطق حادثه دیده صعب العبور هستند، از هلیکوپتر‌ها برای امدادرسانی و جابجایی نیرو‌ها به نقاط صعب العبور که تردد وسایل ماشینی و نیرو‌های پیاده دیگر در آنجا مقدور نیست، استفاده می‌شود.

گفتنی است، جنگل‌های ارسباران در شمال شرق و شمال آذربایجان شرقی به دلیل آنچه خطای انسانی اعلام می‌شود، دچار آتش سوزی شده و به رغم اطفای چندباره آتش و شروع مجدد آن به علت کوهستانی و بادخیز بودن منطقه، تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل خاکستر شده است.

 

انتهای پیام/

 سه فروند بالگرد در منطقه مستقر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار