امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مسئولان باید همواره رفتار و عملکرد خود را با آداب، فرهنگ و ارزش‌های اسلامی قیاس کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اول شهریور ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با گرامیداشت هفته دولت و یاد خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: افرادی که تشنه رسیدن به برتری و قدرت هستند از راه خدا فاصله می‌گیرند و دیگر برای مردم خدمت نمی‌کنند.

او افزود: افرادی مانند دولتمردان رجایی و باهنر بر اساس تکلیف، مسئولیت پذیرفتند و با همین نگاه الهی به مردم خدمت کردند و در این راه به مقام شهادت نائل آمدند.

فاطمی اضافه کرد: رهبر، رئیس جمهور، وزیر یا وکیل بودن باید الهی و دارای شرایط باشد، اول اینکه پذیرفتن آن عنوان تکلیف باشد و دوم آنکه انجام امور برای خدا، در راه خدمت به مردم و بدون فاصله گرفتن از یاد، نام و راه خدا باشد، همانگونه که شهیدان رجایی و باهنر زندگی کردند.

او با اشاره به نفوذ در کشور گفت: این نفوذ در کشور اتفاق افتاد، زیرا دشمنان نظام که از جنگ نظامی نا امید شده اند با سودجویی از گمراهی برخی افراد و ساده لوحی برخی دیگر، تلاش می‌کردند سیاست‌های خود را در کشور اعمال کنند.

فاطمی ادامه داد: وظیفه مردم در حفاظت از ارزش‌ها بسیار مهم و سنگین است و اگر از ارزش‌ها صیانت نشود خون شهدا هدر میرود و نا امیدی حاصل خواهد شد.

او افزود: مردم باید با اتکا بر تجربه، بیداری و آگاهی از این ارزش‌ها پاسداری کنند و همه مسئولان باید همواره رفتار و عملکرد خود را با آداب، فرهنگ و ارزش‌های اسلامی قیاس کنند که مبادا از این ارزش‌ها و هدف غایی که همان اسلام است فاصله بگیرند.

فاطمی، حلم و بردباری را از ویژگی‌های انسان‌های متقی دانست و گفت: این افراد با حلم خود موضوات را بررسی می‌کنند، مورد تفکر قرار می‌دهند و پس از آگاهی از ابعاد مختلف آن موضوع، لب به سخن می‌گشایند، زیرا عجله در سخن گفتن بدون علم و تخصص زیبنده انسان مؤمن نسیت و گاهی موجب مشکلاتی برای خود و دیگران می‌شود.

او آموزش به کودکان در سنین خردسالی را باعث تربیت صحیح در بزرگسالی بیان و اضافه کرد: بر اساس برخی باور‌های غلط کودکان را با هر پوشش، رفتار و مراوده آزاد می‌گذارند، اما غافلند از این که همین رفتار‌ها در سنین بزرگسالی گاهی به فساد افراد می‌انجامد، پس پدران و مادران باید بر پوشش، رفتار و نیز رابطه کودکان حتی اگر از یک خانواده باشند توجه جدی کنند.

فاطمی به زندگی پیامبران الهی، امامان و معصومان اشاره کرد که در طول تاریخ همچون داوود نبی، سلیمان نبی و امام علی (ع) عناوین پادشاه، امیر و فرمانروا داشتند، اما تمامی این عناوین دنیوی برای انبیاء و اولیای الهی بر اساس مأموریت خدا بوده است و جز راه خدا در نظرشان نبود.

انتهای پیام/ف

تأکید امام جمعه موقت شهرکرد برمسئولیت پذیری مسئولان

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار