استاندار قزوین در جلسه هماهنگى عزادارى محرم گفت: مخالف ابتکار جدید در آئین‌ها نیستیم، اما ریشه عزادارای‌ها باید حفظ شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدى استاندار قزوین در جلسه هماهنگى عزادارى محرم که در سالن جلسات استاندارى برگزارشد بر لزوم حفظ ریشه عزادارى‌ها تاکیدکرد و گفت: استان قزوین در عزادارى‌ها (دستگاه خوانى و تعزیه خوانى) سابقه طولانى دارد و ریشه این عزاداری‌ها باید حفظ شود.

زاهدی با اشاره به آداب و رسومات مختلف استان‌ها در برگزارى عزادارى‌ها بیان کرد:رقابت بین استان‌ها باعث زنده ماندن آئین‌ها مى شود.

استاندار همچنین تاکید کرد که مسئولان به تعهدات خود در جلسات ساماندهى محرم و صفر عمل کنند.

سعید انبارلویى مدیرکل صداوسیماى قزوین هم در این جلسه از تدارک و آمادگى صداوسیما براى پوشش عزادارى‌ها در مناطق مختلف استان سخن گفت.

انبارلویى خواستار عزادارى هماهنگ و منسجم در استان شد و اعلام کرد:صداوسیما بعنوان رسانه ملى تمایل به پخش عزادارى هایى با حضور گسترده مردم و به دور از خرافه دارد.

حجت الاسلام موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان هم در این جلسه گفت: پررنگ کردن مسائل معرفتى درعزادارى‌ها حائزاهمیت است.

حجت الاسلام موسوی خواستار پرهیز از مزاحمت براى مردم با ایجاد تکایا در مکان هایى که ضرورتى ندارد شد.

این مقام مسئول همچنین گفت:عزادارى‌ها باید ساعات مشخصى داشته باشد تا مردم در خانه‌ها از اصواتى که گوش مى رسد آسیب نبینند.

در این جلسه همچنین شهرداران مناطق مختلف استان به بیان دیدگاه هاى خود در این زمینه و تمهیدات براى هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن عزادارى‌ها پرداختند.

انتهای پیام/ک

جلسه هماهنگى عزادارى محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.