سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: با راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری، کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان حذف می‌شود.

راه اندازی سامانه جدید اتوماسیون اداری شهرداری همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضا عسگری، سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان با اشاره به اهداف راه‌اندازی اتوماسیون الکترونیک اداری، گفت: تکریم ارباب رجوع، سهولت انجام مکاتبات مابین قسمت‌های مختلف شهرداری، ارتباط با شبکه دولت و حذف کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان، جلوگیری از موازی کاری احتمالی در روند ارسال و دریافت نامه، قابلیت ارتباط نرم افزار با نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی و نیز ارتباط با سایر نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی به صورت الکترونیک و مکانیزه از اهداف طرح اتوماسیون الکترونیک اداری است.

او با بیان اینکه سامانه جدید اتوماسیون اداری شهرداری همدان برای تحقق میز خدمت الکترونیک آماده بهره برداری است.

سرپرست سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: تهیه طرح و استقرار سامانه اتوماسیون اداری شهرداری همدان یکی از چندین طرح در دست اقدام سازمان فناوری شهرداری همدان بود که فرآیند تهیه آن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده  در سال جاری جاری اجرایی شد.

عسگری ادامه داد: ایجاد میز خدمت الکترونیک و حذف فیزیکی کاغذ از مهمترین اهدافی بود که با استقرار این سامانه به آن دست خواهیم یافت.

او بیان کرد: تمامی مراجعان به شهرداری همدان بعد از ثبت نامه در تمامی دبیرخانه‌های مجموعه شهرداری همدان کد رهگیری دریافت خواهند کرد که از طریق اینترنت می‌توانند وضعیت درخواست یا نامه خود را در هر لحظه پیگیری کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان  گفت : قابلیت دریافت پست الکترونیکی (ایمیل) توسط  این سامانه ، شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از این طریق ارسال و مراحل گردش کار خود را پیگیری کنند.

عسگری افزود: با امکاناتی کاربری که در این سامانه تعبیه شده، همه استفاده کنندگان می‌توانند نامه‌های خود را به سهولت ایجاد و ارسال کنند و اقدامات بعدی آن شامل تصحیح، پاراف و یا هر اقدام دیگری به صورت الکترونیکی و بدون ایجاد کاغذ فیزیکی انجام خواهد شد.

او بیان کرد: امکان تغییر، جعل و یا هر گونه سوء استفاده احتمالی در مستندات فیزیکی فراهم است که با حذف کاغذ و انجام همه فرآیند مربوط به مکاتبات در فضای الکترونیکی این احتمالات حذف می‌شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: مصرف بالای کاغذ در رفت و برگشت‌هایی که در تصحیح و یا تایید نامه‌ها انجام می‌شد، موجب صرف هزینه در سازمان و در نگاه کلی موجب تضییع محیط زیست می‌شود.

عسگری تاکید کرد: کوتاه کردن فرآیند ایجاد و ارسال نامه ها، حذف کاغذ، رصد موقعیت نامه، ایجاد سطوح دسترسی گوناگون، امکان دسترسی از محیط داخلی و خارجی سازمان، امکان ثبت درخواست ها، نمای کاربر پسند، امکان ارتباط از طریق گوشی تلفن همراه و یکپارچه بودن از دیگر امکانات استقرار این سامانه است.

انتهای پیام/ب


حذف کاغذ از سیستم مکاتبات شهرداری همدان

برچسب ها: شهرداری ، اتوماسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.