کرونی از منافع پشت پرده وعده‌های برخی مدیران شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرده برداشت.

محمد علی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انعقاد تفاهم‌نامه خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱ رام قطار از سوی شهرداری منطقه ۲ تهران، گفت: موضوعی که همواره در سیستم حمل و نقل پایتخت دارای اهمیت بوده، موضوع گسترش این ناوگان از راه اضافه کردن اتوبوس و قطار به این ناوگان بوده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که اقدام شهرداری منطقه ۲ تهران در حد امضاء تفاهم‌نامه بوده است، افزود: تا به امروز مشاهده نشده شهرداری منطقه‌ای در مسیر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس و یا قطاری خریداری کند و تحویل شهرداری دهد، از همین رو در حال حاضر نیز اقدام شهرداری منطقه ۲ تهران در حد امضاء تفاهم نامه بوده و تا عملی شدن راه طولانی دارد.

کرونی تاکید کرد: این شکل تفاهم نامه ها تا به امروز زیاد امضاء شده است و باید منتظر ماند و دید دوستان در مدیریت شهری منطقه چه هدفی را از این اقدام دنبال می کنند.

کرونی با اشاره به پیشنهاد رئیس شورای شهر تهران مبنی بر برگزاری مناقصه های عمومی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به شهرداری، گفت: از همان ابتدای شروع به کار شورای شهر پنجم آقای هاشمی رئیس شورا به شهردار وقت و آقای پورسید آقایی( معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) این پیشنهاد را داد که با برگزاری مناقصه عمومی تلاش خود را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهند و منتظر کمک های دولت نمانند.

او ادامه داد: در آن پیشنهاد آقای هاشمی اعلام کرد اتاق واگن ها و تجهیزاتی که در داخل کشور تولید می شود را سفارش دهند و کار که جلو رفت سایر تجهیزاتی که نیاز به واردات دارد را وارد کنند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر این نکته که تا به امروز اقدام جدی برای تولید واگن و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام نشده است، بیان کرد: از تجهیزات ۱۰ رام قطاری که در مترو مانده هنوز 15 درصد قطعات ترخیص نشده و از آن محل یه رام قطار نیز به سیستم ریلی ناوگان حمل و نقل پایتخت اضافه نشده است.

کرونی افزود: این درحالی است که برخی افراد از  اضافه شدن ماهانه ۱ رام قطار از اسفند ماه خبر که تا به امروز هیچ سفارشی  به شرکت واگن سازی تهران داده نشده و این نشان می دهد در توسعه مترو ضعیف عمل کردیم.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به مناقصه برگزار شده از سوی وزارت کشور برای تامین واگن، گفت: طبق مناقصه ای که وزارت کشور برگزار کرد قرار شد ۶۳۰ دستگاه واگن به سیستم ریلی پایتخت اضافه شود که این طرح نیز در پیچ‌های امور اداری گیر کرد و به سرانجام نرسید.


بیشتر بخوانید: بهره‌برداری از ایستگاه‌های متروی میدان صنعت تا میدان کتاب در سال ۹۸ 


کرونی در واکنش به اظهار نظر موسوی شهردار منطقه ۱ تهران مبنی بر احداث مونوریل در منطقه ،۱ گفت: این موضوع هم جزء مواردی است که مطرح کردن آن اشتباه است.

او افزود: اگر مدیران شهری این‌چنین پیشنهاد هایی داشتند زمانی که بازنگری شبکه ریلی پایتخت از طریق مشاور در حال انجام بود ارایه می شد و به تصویب وزارت کشور و شورای عالی ترافیک می رسید.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: خطوط ریلی باید در مسیر کمک به شبکه حمل و نقل عمومی باشد و این موضوع به شکلی نیست که دوستان بخواهند به صورت جزیره ای عمل کنند و  با مطرح کردن موضوعاتی چون LRT و مونوریل سیستم یکپارچه حمل و نقل شهری را دچار اخلال کنند.

کرونی تاکید کرد: سیستم شبکه حمل و نقل پایتخت به گونه‌ای نیست که بخواهیم به صورت جزیره‌ای تصمیم بگیریم.

پیش تر حمید موسوی شهردار منطقه 1 تهران خبر از نصب و راه اندازی مونوریل در خیابان ولنجک داده بود.

انتهای پیام/

تصمیم گیری های جزیره ای برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۲:۱۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
مونوریل بخش اعظم اون در قم اجرا شد اما به بهره برداری نرسید و این همه هزینه فقط به صورت ستون باقی مونده امیدوارم برای پایتخت نشین ها این مسائل مجدد تکرار نشه و هزینه صرف بشه و به سرانجام نرسه.

از باشگاه خبرنگاران خواهش میکنم پیگیر موضوع مونوریل از مسئولین شهرداری قم هم باشید و نتیجه را اعلام کنید.
آخرین اخبار